Літо, друзі!

Команда "Склад Сервіс" та Ярослав Бендяк вітають вас в нашій постійній рубриці – Новини логістики. Продовжуємо знайомити з подіями галузі.

Сьогодні про:

  • Повернення «паливних» податків
  • Обов’язковість Е-ТТН з 1 серпня
  • Додаткове обладнання у вантажівках
  • Та де в логістиці закопані гроші.

До справи…

Податки на пальне: повернення

Звучить, як назва фільму жахів?:) Тим часом очікуємо на повернення з липня, так званих, «паливних» податків. Що то буде? Дивіться в табличці.  Консалтингової групи "А-95".

tsiny-na-benzyn-1.jpg (168 KB)

Ціни на бензин зростуть на 11,2 гривні. Вартість дизпалива збільшиться на 7,7 гривень. Автогаз додасть у ціні 10%. Така думка Сергія Куюна, директора

Підіймають бо держава потребує грошей. Втім, моделювання вперто каже, що повернення з 7% до 20% ПДВ не залатає дірки. Лише поверне з податками «сірі» схеми. А тут ще період збору врожаю, і додаткові витрати сільгоспвиробників. А далі по логістичному ланцюгу. Словом, крок не супер.

Є думки що треба зберегти 7%, але надолуження акцизами. Якщо так станеться, то ставки становитимуть:

  • бензин і дизпальне – €190/1000 л (довоєнні ставки €213 та €139,5),
  • автогаз – €150 (довоєнна ставка €52).

Аналітики "А-95" кажуть, що за таких умов ціни на всі марки пального зростуть рівномірно, а середні на бензин та дизпаливо втримаються у межах 50 грн/л. Тож враховуємо нові змінні. Далі – більше.

Обов'язковість використання е-ТТН. 1 серпня. Україна

Авжеж не зненацька. Втім знаємо, що багато компаній досі не обрали цифрових провайдерів. Хоча ще з 1 лютого мали час на поступовий перехід, тестування та укладання договору з провайдером електронного документообігу.

Що робити раптом не встигли?

Перше. Ознайомитися з сутністю законопроєкта за посиланнямНе лінуйтеся. Зокрема дізнаєтеся, в яких випадках не треба оформляти е-ТТН при внутрішніх вантажних перевезеннях.

Друге. Обрати провайдера е-ТТН за посиланням. Перейшли? Те, що ви зараз бачите, це спеціально створена платформа, де можна ознайомитися з вартістю, законодавчими вимогами та зв’язатися з акредитованими провайдерами.

Що пропонують провайдери? Перейдемо на сайт одного з них та подивимося. Тут зазначено переваги для вас, як вантажовідправника, перевізника чи одержувача. Є також перелік цін за кількість транзакцій. Деякі наводять відповіді на типові запитання. Гортайте, визначайтеся. Потребуєте більшого – не соромтеся задавати питання. Часу зовсім трохи є.

Додаткове обладнання у вантажівках

З 2024 року набувають чинності нові європейські правила безпеки для вантажівок (GSR). Вони починають діяти з 7 липня наступного року і передбачають встановлення додаткового обладнання в транспортні засоби. Зокрема, такого. Гляньте:

  • камера заднього руху;
  • система попередження про швидкість на конкретній ділянці траси;
  • включення запобіжних вогнів при різкому гальмуванні (автоматично);
  • радар, який попереджає про людей чи об'єкти попереду вантажівки;
  • радар, який попереджає про людей чи об'єкти у бічних зонах вантажівки;
  • система, яка контролює час водіння та попереджає про те, що водій втомився;
  • система, яка контролює тиск у шинах, у тому числі на причепах та напівпричепах;
  • установка для підключення блокатора алкоголю. Завдяки ньому систему запалення буде вимкнено доти, доки водій не пройде тест на алкотестері.

Ще три системи мають з'явитися до 2029 року. Але про них зарано навіть думати. Маємо інші завдання наразі.

Де в логістиці закопані гроші

Позаду нас – більше ніж 500 днів війни. Попереду нас – хто зна скільки днів до пермоги. Мета в нас є – вільна, сильна, багата країна. І ми шаленими темпами вчимося читати ситуацію, критично мислити, співпрацювати, берегти ресурси – людей, опалення, електрику, фінанси. Берегти та не втрачати темп. Як це зробити в логістиці?

Проаналізували та склали наш Short List рішень та технологій, що оптимізують.

Отже, складська нерухомість: король не мертвий, але добряче пошматований.

Дивіться самі. На початку вторгнення вакантність становила 1%, на кінець 2022 – 7%, зараз – 5%. Це Київська область, склади класу А, В. Львівська – вакантність менше 1,5%. Дані Watermelon Development. Що далі? Ставки будуть десь в таких межах.

arenda-1.jpg (184 KB)

А отже, високим буде попит на холодні, ADR склади та невеликі склади. Будь-які температурні проєкти це ТОП, бо потужностей не вистачає. Кожен долатиме це в свій спосіб. Хтось підганятиме наявні потужності, хтось інтегруватиме спец рішення. По типу таких – стелажні системи з датчиками руху. 

Мобільні палетні системи економлять до 80% корисного об'єму складу. Зменшують витрати на електроенергію – бо світло в міжстелажному просторі вмикається виключно в момент роботи з ним. Датчики руху відслідковують наявність в робочому коридорі навантажувача. Так, є момент. Системи потребують рівної підлоги, але. Але встановлювати їх можна в приміщення фактично будь-якої класності та стандарту. Рішення, що доволі суттєво економить гроші на утримання складу.

Наступне що спіткає нас це перехід на нові моделі управління запасами та інші підходи в постачанні. Як ми попереджали, компанії збільшують товарні запаси й розміщують страхові запаси готової продукції на зовнішніх складах в різних областях. Це диверсифікація. І це виробники типу «ФЕС УКР». Вам точно відомі їх “MacCoffee”, “Петрівська Слобода” тощо.

Щодо дистриб’юторів й торгових мереж, тут ситуація інша. Намагаються працювати в «крос-док» технології. Зменшують товарні запаси, розмір замовлення, але в ріст йде кількість поставок, як наслідок збільшуються транспортні витрати.

Як вирішується? Оптимізація площ та ущільнення зберігання – мезоніном. Будь-де, хоч над доками. Переваги: використання корисного об’єму складу, розширення місць зберігання. Не знаєте як туди або звідси витягнути вантаж? На такі випадки – конвеєрні гірки.

Наприклад, автоматизований конвеєрний спуск з 4 поверхового мезоніна можна зробити за 2-3 місяці. Ми впоралися за 2,5 (кейс для компанії "Сузір’я"). У цьому проєкті 4 зет-подібні стрічкові міжрівневі конвеєрні лінії, приводні та гравітаційні модулі та виносний автоматизований спуск, який можна застосувати до будь-яких стелажних систем. Це відповідь на питання – де тримати збільшені товарні запаси, та як з ними працювати, бо ж нестача персоналу, накопичення відходів й оце все.

Щодо персоналу, то конвеєрні системи в поміч. Пам’ятаймо про прості перевірені роками рішення. Щодо відходів на складах та у виробництві рішення також «в наявності» – встановлення гідравлічних пресів для відходів.

Гідравлічні преси вивільнюють місце на складі, бо стискають відходи та формують компактні тюки вагою 50 кг. Мають тривалість циклу пресування менш як 30 секунд. Ущільнюють площі під зберігання продукції – оскільки зменшують вихідний обсяг відходів до 10 разів. Зрізають витрати на транспортування, бо в фурі везете не повітря. Там ще купа приємностей.

Наступне. На складах зазнає змін процес контролю/пакування та сортування замовлень. Які рішення є для цього?

Логери, датчики, системи Рick-to-light, by-Voice, by-Line. До речі, для контролю за тарою, а саме палетами, компания EPAL має намір запустити систему відстежування на всіх європейських піддонах. Принаймні в цьому напрямку вона працює понад 4 роки. 

Термін служби подібних трекерів без підзарядки залежить від розробників та кількості даних, що через них проходить. Що запровадить Європейська асоціація нам достеменно невідомо. Але до прикладу, на нещодавньому DIGITALFORUM, Дмитро Озеров, керівник Utilix.one розповідав про подібні рішення. Так от, термін використання реєстраторів становить 8 років без заміни батареї. Не погано, чи не так?

Словом, зараз як ніколи потрібно рахувати. Рахувати втрати від не впровадження та рахувати витрати на імплементацію рішень. А рішення, як бачимо, є. Доволі гнучкі, роками перевірені та вже навіть кимось впроваджені.

Тож, попереду у нас – хто зна скільки днів до перемоги. І «щоб бути успішним, потрібно вміти приймати рішення швидко, зважено, і не боятися коригувати їх по ходу руху.», – Річард Бренсон, засновник Virgin Group.

З вами були Ярослав Бендяк та команда "Склад Сервіс".
Побачимося на нашому ювілейному випуску. Готуємо дещо незвичне!