Склад в умовах карантину: оптимізація складських площ
На жаль, пандемія створила стресовий фактор для бізнесу.
При цьому, як стверджують аналітики: ніяка криза не страшна тим, хто вчасно може переорієнтувати свій бізнес або спрогнозувати майбутні непередбачені витрати. В даному випадку криза, пов'язана з COVID-19, набагато складніша тим, що її практично неможливо прорахувати, але якісь системні параметри є у кожного «злету» чи «падіння».
Проте аналізуючи ринок і зміни, що відбуваються в світі та суспільстві, можна завчасно позбутися багатьох проблем, додавши всіх зусиль для оптимізації робочих процесів навіть в період карантину.
Трохи статистики
Великі компанії проводять аналіз ситуації для отримання повної інформації щодо динаміки бізнесу. Так останні дослідження показали, що найбільше постраждав малий бізнес. Великий і середній бізнеси багато процесів перевели в онлайн і інтернет-продажі показали зростання, за рахунок зупинки офлайн-роздрібу. Правда середньому бізнесу довелося значно скорочувати свої витрати. А тенденція зростання у деяких компаній пояснюється просто тим, що вони швидко зорієнтувалися та переключилися на інтернет-ресурси, тобто перейшли на інші споживчі схеми.
Відчутне зростання складських товарних запасів сталося в складській логістиці. В основному попит на товари першої необхідності (продукти, медикаменти, мобільний зв'язок, комплектуючі, запчастини) зріс на 10-12%. При цьому затребуваність на інші товарні сегменти скоротилася на 15-17%. Криза змінює товарні потоки й товарні залишки.
Компанії мають або орендують склади, в умовах карантину скоротили свої витрати на оренду приміщень, деякі здійснили переїзд на менші площі, щоб уникнути фінансових втрат і збільшити продажі онлайн, а також оптимізували свої площі за рахунок реорганізації складських процесів. Тому ті, хто оптимізував швидко свій бізнес в цей період, особливих збитків не зазнали.
Щодо складської логістики, то тут в цілому необхідно створити бізнес-процеси, які дозволять здійснювати більше операцій в найкоротші терміни при мінімальній кількості персоналу.
Думка эксперта
Наразі у багатьох з'явилася можливість задуматися щодо належної організації складської логістики, модернізувати робочі процеси на своїх складах, і що не менш важливо, змінити їх простими доступними способами, — зазначив керівник відділу автоматизації компанії «Склад Сервіс», Ярослав Бендяк.
"В основному наші клієнти хочуть проаналізувати потоки та процеси, відповідно потім їх удосконалити і спростити. Наприклад, щоб товар доставлявся до людини, а не людина до товару. А виявляючи трудомісткі, витратні за часом ділянки (зони), де задіяно багато персоналу, ми можемо автоматизувати їх досить простими способами."
"Це зони транспортування з місця приймання до місця зберігання, з місця зберігання до відвантаження і сам процес відбору. Ці основні вузли необхідно оптимізувати в першу чергу, щоб не було великих порожніх пробігів."
"Можна купити складську техніку і тим самим прискорити процес транспортування та відвантаження, а можна поставити конвеєр і доставляти товар в потрібну точку."
Можна купити складську техніку і тим самим прискорити процес транспортування та відвантаження, а можна поставити конвеєр і доставляти товар в потрібну точку. Що стосується зони сортування, то можна ущільнити невелику кількість товару в якійсь зоні та постійно поповнювати її для того, щоб люди не бігаючи, могли з невеликої зони відразу ж відбирати товар.
Спростити і прискорити роботу персоналу можна за допомогою гравітаційних поличних стелажів або просто організувати зону відвантаження в залежності від асортименту та обсягів замовлень.
Що стосується автоматизації, то в умовах кризи вона може бути і частковою, так як не всі готові на масштабну модернізацію, враховуючи нестабільність у багатьох речах. Але при цьому, ніхто не хоче залежати від людського фактора і модернізувати найбільш трудомісткі вузли (ділянки) є необхідністю. Таким чином, якщо йти простим шляхом, то за допомогою конвеєрних систем, гравітаційних і поличних стелажів можна бюджетно оптимізувати складські площі. Інвестиції окупляться протягом двох років і відчутно збільшать інтенсивність комплектації замовлень. Це перевірений ринком метод і дуже простий з точки зору реорганізації процесів.
Однозначно діяти треба, щоб запустити позитивні зміни в складській логістиці, а також мати можливість не втратити і наростити об’єми. Необхідно задуматися щодо простих змін, автоматизуючи або модернізуючи процеси в найбільш працезатратних зонах. Таким чином, рекомендую проаналізувати товарні потоки, вибудувати процеси й далі думати про модернізацію цих ділянок - це зона транспортування/приймання та зона комплектації. Їх можна модернізувати за допомогою конвеєрних і полично-гравітаційних систем, які швидко окупляться й дадуть відчутну швидкість на цих точках.
Без сумніву, будь-яке обладнання, починаючи від стелажів і до ліфтових конструкцій, конвеєрів та інше - це хороша інвестиція. Купівля складського обладнання буде правильним кроком у збільшенні місткості складу. Можна розглянути часткове розвантаження складу з продажем стелажів б/у, що теж буде вигідно.
Відмінність сьогоднішньої ситуації в тому, що будь-яку фінансову кризу легше прорахувати, але коли вона пов'язана з епідеміями, то наслідки й тривалість таких криз спрогнозувати складно, практично неможливо. Проте, життя не стоїть на місці і, на щастя, карантин тому не перешкода. Так, він вніс свої корективи в діяльність багатьох підприємств і компаній, але потреби людей нікуди не поділися. Будемо сподіватися, що відновлення всіх бізнес-процесів не за горами.
Чим можемо бути корисні?
Ми як компанія, яка займається комплексним обладнанням в сфері складської логістики, можемо провести необхідну аналітику, здійснити комплексний переїзд складу, забезпечити поставку надійної техніки та обладнання, допомогти на будь-якому етапі проекту, а також в наших силах повний супровід проекту замовника «під ключ». Компанія «Склад Сервіс» має багаторічний досвід і готова допомогти в організації складських процесів для ефективної роботи складу.