Одного разу визначний механік Архімед хоробро оголосив на весь світ: «Дайте мені хоча б одну точку опори, і я переверну Землю!» Звичайно ж планету він не перевернув, але першим в світі пояснив принцип роботи важеля. Завдяки цьому простому механізму, з'явилася можливість піднімати великі вантажі, не докладаючи при цьому багато зусиль.

Саме важіль Архімеда став прабатьком важелів, які активно використовуються для управління сучасними навантажувачами. Цей складський транспорт став незамінним в виробничих, логістичних та складських процесах.

І сьогодні ми пропонуємо вам вирушити у дивовижну подорож – у світ складської техніки. Для початку ми розповімо про історію появи цього обладнання, зупинимося на класифікації і різновидах навантажувальників, а також дізнаємося багато цікавого про їхню роботу і конструкції. Що ж, в добру путь! Подорож розпочалася!

Трохи історії

Попередник сучасного навантажувача з'явився ще наприкінці 19 століття. Вже в 1906 році американська залізнична компанія Pennsylvania Railroad почала використовувати для перевезення багажу платформу з електроприводом.

Значним поштовхом для розвитку навантажувального обладнання стала Перша світова війна, під час якої недолік робочої сили призвів до альтернативи – відразу кілька розробників незалежно один від одного почали виготовляти техніку для складських операцій.

Однією з перших ластівок став промисловий тягач на ДВЗ, який вперше був створений фахівцями фірми Clark. До речі, зараз ця всесвітньо відома компанія – наш надійний партнер. Спільними зусиллями ми поставляємо для вас найкращу в світі складську техніку.

 
f5132bcf6e3b82dd056e3fced4213c53.jpg (106 KB)

Повертаючись до історії навантажувачів, зауважимо, що на вітчизняний ринок перший «портальний автолісовіз» Hyster надійшов в 1930 році. До речі, саме ця компанія забезпечувала армію США під час Другої світової необхідною технікою, яку полюбили європейці за її потужність і надійність і після закінчення війни почали активно використовувати для відновлення зруйнованих населених пунктів.

Згодом, коли економіка Європи відновилася, про себе заявили компанії-гіганти (Jungheinrich, STILL GmbH, Steinbock, Linde), запустивши виробництво найрізноманітніших навантажувачів. Незабаром до них приєдналися східні компанії (Toyota, Nissan, Komatsu, ТСМ). Важливу роль у розвитку вантажної техніки зіграли і східноєвропейські бренди: «Львів» (в Україні), V.T.A. Kraft (НДР), «Балканкар» (Болгарії), Desta (Чехословаччини).

Сьогодні творці навантажувальної техніки, так би мовити, йдуть в ногу з прогресом і щороку наближають свою продукцію до ідеалу, використовуючи останні технічні досягнення. У цьому ви переконаєтеся, ознайомившись із запропонованим навантажувальним устаткуванням в нашому розділі «Складська техніка і візки».

Про класифікацію складської техніки

Головне завдання вантажної техніки – звільнити людину від важкої фізичної праці, зменшити час на вантажно-розвантажувальні операції на складі, виробництві і під час будівництва. А оскільки таких операцій дуже багато, передбачені різні типи складського обладнання, яке прекрасно вирішує ті чи інші завдання. Наразі навантажувальна техніка систематизується відповідно до класифікації ITA:

I клас – електричний і акумуляторний навантажувачі;
II клас – річтрак і бічний навантажувач;
III клас – штабелер і візок, що працюють на електричному приводі;
IV клас – навантажувач із суцільнолитими шинами, що працює на ДВЗ;
V клас – навантажувач із пневматичними шинами, що працює на ДВЗ;
VI клас –  транспортер;
VII клас – навантажувач-позашляховик всіх типів, призначений для роботи в складних умовах.

А тепер більш детально розповімо про кожного складського помічника.

36480086af54f0f61ea0661905419f90.jpg (26 KB)
Електричний самохідний 
візкок Clark
  
e00922006ef47ceb49d6d88fb26fe905.jpg (158 KB)
Вузькопрохідний штабелер Jungheinrich
 
7a794c1ae86f1d1744affa3fc22eeeab.jpg (547 KB)
Комплектувальник замовлень Jungheinrich

Вилковий навантажувач – вид спеціального складського наземного транспорту, призначеного для підняття, переміщення, розвантаження, навантаження, складування (штабелювання) палет, піддонів та інших вантажів за допомогою вил або інших робочих пристосувань (навісного обладнання).

Візок гідравлічний (рохла, рокла) – найпростіший різновид гідравлічного штабелера. Він здатен піднімати вантажі і обслуговувати тільки одноярусні стелажі. Він може піднімати вантаж вагою до 3 тон, а максимальна висота підйому – 200 мм.

Самохідний візок (транспортувальник піддонів,  електровізок) – різновид візка, що має, порівняно з ручним гідравлічним візком, велику вантажопідйомність і швидкість пересування, а головне – оператор під час вантажно-розвантажувальних процесів не втомлюється.

Комплектувальник (збирач) замовлень використовується для ручного вилучення або укладання вантажу на стелажі. Висотні збирачі замовлень можуть піднімати товар на висоту до 7 м.

Ручний гідравлічний штабелер – обладнання, за допомогою якого можна складати піддони ярусами. Такий штабелер не потребує енергоносіїв, компактний і легкий. Його гідравлічна система буває як на ручному, так і на ножному приводі. Такий штабелер може витримувати від 500 кг до 2 тон і піднімати вантажі на висоту до 3 м. Як правило, його використовують для обслуговування складських систем з малим вантажем (до 2-х ярусів).

Самохідний електроштабелер – штабелер, що працює на електричному приводі. Є різні типи таких штабелерів: ведений оператором (швидкість руху не перевищує швидкість пішого ходу людини – більше 6 км/год); з відкидною ніжкою; зі спеціальним місцем для оператора в сидячому або стоячому положенні і зі швидкістю 10 км/год), а також операторською кабіною. Завдяки наявності кабіни, знижується втома водія і підвищується концентрація його уваги.

Вузькопрохідний штабелер призначений для роботи в дуже вузьких міжстелажних проходах. Специфіка штабелера в тому, що він рухається коридорами тільки прямо і не повертається. У такого штабелера кабіна оператора може бути рухомою або нерухомою. У першому випадку вона розташована на рівні підлоги і, як правило, обладнана відеокамерою для контролювання робочих процесів. У другому випадку кабіна рухається разом з вантажем. Отже, оператор може візуально проконтролювати робочі процеси. Вузькопрохідний штабелер піднімає від 700 до 1500 кг ваги на висоту 16 м.

Річтрак – висотний штабелер з щоглою, яка висувається. Річтрак може обслуговувати висотні стелажні системи (починаючи від 6 м). До того ж, таке обладнання швидко пересувається (до 14 км/год), володіючи вантажопідйомністю до 2,5 т. Для підвищення безпеки часто на вила річтрака встановлюють камеру.

 
fa1f70757986010c4c0333acf3d7f11a.jpg (167 KB)
Електричний навантажувальник Clark
6b02ec219cc1498534173c7431af4d3c.jpg (137 KB)
Навантажувальник Jungheinrich с ДВЗ
 

Перед здійсненням важливої покупки потрібно детально вивчити товар. Як думаєте, що саме варто враховувати обираючи, наприклад, штабелер?

По-перше, максимальну вантажопідйомність обладнання на максимальній висоті. По-друге, різновид і ємність АКБ. Такі батареї можуть бути лужними (зараз використовуються рідко) і кислотними. Останні бувають стартерними (як в легкових авто) і тяговими (від 100 Ah). На тривалість роботи впливає ємність акумуляторної батареї: чим вона більша, тим довше працює обладнання.

Також вибираючи штабелер, завжди цікавтесь про його радіус розвороту (Wa). Цей показник впливає на ширину робочого проходу (AST), в якому працює техніка. Крім цього, купуючи штабелер, запитуйте про його будівельну висоту, ширину каретки, швидкість вертикального підйому, горизонтальну швидкість, а також про спосіб заміни батареї.

Завжди запитуйте про колеса навантажувача і щогли.

Які бувають щогли?

DLFL – 2-х секційна щогла без вільного ходу вил.

DFFL – 2-х секційна щогла (вільний хід вил).

TFFL – 3-х секційна щогла (вільний хід вил).

«Вагонний варіант» – щогла, яка в складеному положенні не перевищує 2 200 м.

У що краще «взути» навантажувач?

Все залежить від того, в яких умовах буде працювати техніка. Якщо передбачається робота в приміщеннях з поганими поверхнями, краще вибирати пневматичні колеса (стандартна конструкція із шини і пневматичної камери). Такі колеса мають гарну амортизацію і легкість ходу. Відмінну зносостійкість, але меншу амортизацію забезпечують суцільні колеса з литої гуми. Для річтраков і штабелерів краще купувати поліуретанові колеса. Вони прекрасно підійдуть для рівних підлог. Хорошим вибором стануть менш популярні бандажні шини. Вони виготовлені з натурального каучуку, за рахунок чого колеса жорсткі і зносостійкі. Також серед їхніх переваг – велика вантажопідйомність, стійкість до впливів зовнішнього середовища.

Іноді для того, щоб поліпшити зчіпні властивості шин під час роботи на слизьких обмерзлих поверхнях, колеса оснащують ланцюгами. Найчастіше таку додаткову опцію підбирають для пневматичних коліс.

Навісне обладнання для вантажної техніки

Для більш зручної та ефективної роботи навантажувача, а також для розширення його можливостей можна придбати додаткові навісні пристрої такі, як вилочні захвати, що обертаються, позиціонери вил, різноманітні захоплення, штирі і затискачі.

Сподіваємося, ми допомогли вам розширити знання про складську техніки і зацікавили здійснити покупку.

Вкласти фінанси в надійних помічників, які роблять все за вас, – мудре рішення. Що ж, прийміть його скоріше! Телефонуйте за номером телефону (073) 972 11 40, щоб здійснити замовлення, і робіть крок до поліпшення умов на вашому складі або підприємстві!