Валерій Цаплюк: Сервісний Огляд Стелажів
На жаль, на державному рівні немає жорсткого контролю, який би зобов'язував проводити регулярний огляд стелажних систем.
«Вважаючи, що це марна трата часу та коштів, більшість компаній, що використовують склади, навіть не уявляють, наскільки вони ризикують. Ризик, звичайно, справа благородна, але не в цьому випадку. Техніка безпеки на таких складах просто «тріщить по швах». Дивує такий безвідповідальний підхід, звичайно» — говорить менеджер сервісного обслуговування стелажних систем компанії «Склад Сервіс», Валерій Цаплюк.
- Як відбувається сервісний огляд стелажних конструкцій?
- Щоб зробити це якісно, потрібно не менше трьох осіб, щоб мати можливість піднятися й оглянути не тільки нижню частину, а й верхню частину стелажної конструкції: підтягнути болти, звільнити стелаж від палет і т.ін. На такі роботи йде від 3 днів, в залежності від площі складу та кількості палетомісць.
Як правило, знизу видно не всі вади стелажів, тому потрібен огляд верхніх ярусів за допомогою вантажної техніки або іншого підйомного обладнання. В основному всі пошкодження (90%) знаходяться в нижній частині, так як робота навантажувача спричиняє часті пошкодження стелажів. Оглядаємо пошкодження, що бите, комплектність, чи правильно встановлено, як експлуатується, навантаження на стелаж. Якщо пошкоджені елементи, то на скільки, вимагає заміни чи ремонту і т.ін. Все записується, контролюється цілісність конструкції, щоб не було тріщин, просадок у підлозі, так як це перекошує стелаж і веде до його руйнування. Стан підлоги - важлива складова цілісності стелажної системи, так як стелаж може бути в хорошому стані, а бетон просів (при не суцільно-бетонних підлогах) і конструкція перекошується, з часом призводить такий стан до аварійних ситуацій на складі (падіння палет та ін. ). Важлива комплектність: чи є всі болти, гайки, фіксатори на траверсах, чи правильно зібраний стелаж, чи прикріплений до підлоги, враховуються прогини і т.д.
"90% пошкоджень знаходяться в нижній частині, так як робота навантажувача спричиняє часті
пошкодження стелажів"
Щоб уникнути різного роду НС або зупинки складу через падіння стелажної системи, потрібно взяти за правило - призначити відповідальних осіб за станом стелажів, тобто це повинні бути незалежні експерти, які б раз на місяць робили контроль всієї стелажної системи.
Після огляду складається Акт, де прописуються всі пошкодження та слабкі місця стелажної конструкції. Ухвалення рішення про подальшу долю стелажів лежить на замовнику: щось можуть зробити самостійно та виправити своїми зусиллями, а щось робимо ми.
Проблема полягає в тому, що дуже багато різних типів стелажів і велика частина з них імпортних, які поставлялися десятки років тому, відповідно, на них немає комплектуючих. Такі конструкції доводиться чи міняти, чи підбирати/шукати комплектуючі. За рахунок збірно-розбірного типу, в стелажах можна замінити необхідні елементи.
- Захист стелажів в цьому випадку актуальний?
- Звичайно, і рекомендовано, але розраховувати на 100% захист не варто, так як від сильних ударів пошкоджується все, на жаль. Тим не менш, це вбереже від руйнувань і значних пошкоджень. Досить хороший гнучкий захист, але знову-таки якщо оператор навантажувача заснув або переплутав педалі та врізався в стійку, то звичайно удар буде пом'якшений і врятує стелаж, пошкодження можуть бути не настільки серйозними. Інші варіанти більше підходять для дотичних ударів, легких, що теж дозволить забезпечити цілісність стелажної конструкції. У нас на сайті великий асортимент захисту для стелажних конструкцій і вибрати є з чого.
- Наскільки важливий сервісний огляд стелажів і на які документи потрібно орієнтуватися при цьому?
- Необхідний суворий контроль за станом стелажів. Комплексно не робиться, тому що у нас жорстко не регламентовано це на державному рівні. Зараз цей процес опосередковано прописано ДСТУ EN 15635 діє до: 2016 (EN 15635: 2008, IDT). В пп. 9.4 (Інспектування складського устатковання) і пп. 9.4.2.3 (Експертне інспектування) сказано, що інспектування повинна проводити технічно компетентна особа з періодичністю не менше одного разу на рік. Письмовий звіт про результати треба подавати особі, відповідальній за безпечність складського устатковання, з викладом зауважень та пропозицій щодо необхідних дій.
З метою безпеки, так званий інспекційний огляд стелажів, з боку компанії або виробника повинен стати обов'язковим і проводиться не рідше 1 разу на рік. Це, як техогляд автомобіля, стан якого відображається на їзді та безпеці дорожнього руху. Від підприємства контролювати цей процес повинен співробітник/посадова особа з техніки безпеки та відповідно вести графік таких оглядів, з урахуванням зауважень і проведених ремонтно-відновлювальних робіт.
- Тобто на даний момент сервісне обслуговування має більш рекомендований характер?
- Виходить що так, але свідомі та відповідальні роботодавці, які цінують своє майно та життя і здоров’я співробітників, є нашими клієнтами на послуги з сервісного обслуговування. Є звичайно і такі, що отримали «припис» від контролюючих органів з охорони праці чи техніки безпеки, або вже в критичному стані стелажі та необхідний огляд всієї системи, щоб виправити недоліки. Ми нікому не відмовляємо й беремося за обслуговування стелажних конструкцій на будь-якому етапі та стані.
- Що «Склад Сервіс» може запропонувати клієнту?
- Компанія готова запропонувати комплексні послуги з сервісного обслуговування стелажних систем. Наші фахівці проведуть повний огляд всіх елементів стелажного обладнання, складуть Акти та запропонують необхідні рішення проблемних ділянок.
У наших силах провести сервісний огляд і ремонт різних видів стелажів, будь-якого виробництва, як вітчизняного, так і імпортного. За бажанням клієнта встановимо захисні огорожі для стелажів, а також для пішохідних зон, при необхідності захисні сітки в ярусах над арочними проходами, у нас є можливість обладнати склад сферичними дзеркалами, вказівними табличками, нанести розмітку на підлоги та інше.
Ми завжди раді співпраці!