Тягові акумуляторні батареї – це одні з головних «органів», що забезпечують роботу складської техніки: ричтраков, електроштабелерів, електровізків, комісіонерів, складських тягачів. Для безперебійного функціонування тягової батареї та виконання запланованих завдань, необхідно її правильно використовувати.

valeriy-proskurin.jpg (106 KB)

«З власного досвіду можу сказати, що, як правило, тягові батареї не обслуговуються належним чином, а це веде до скорочення термінів їх служби, втрати ємності та, як наслідок - заміни дорогої частини кожної одиниці техніки. 

Наразі у вилкових навантажувачів і складської техніки застосовуються такі типи тягових батарей: свинцево-кислотні, їх прийнято вважати стандартними та найдешевшим варіантом; гелеві - не виділяють водню та невибагливі щодо обслуговування; літій-іонні батареї не потребують повних циклів заряду/розряду, відрізняються швидкістю заряду та довгим строком служби. Про особливості догляду та відмінності розповімо в нашій наступній статті» 

-Валерій Проскурін, керівник відділу складської та навантажувальної техніки

На замітку


При наявності на складі електричної техніки, необхідно дотримуватися простих правил:

  • щодня заряджати тягову батарею та контролювати рівень електроліту;
  • щотижня проводити чистку АКБ, контролювати наявність неточностей, виходячи з норм, робити вирівнювання заряду акумулятора;
  • щорічно перевіряти опір на корпусі техніки і тягової батареї (повинно бути не менше 50 Ом на 1 Вольт).

tyagovye-akkumulyatornye-batarei-1.jpg (81 KB)

Електроліт


Електроліт є основою акумуляторів і батарей, являє собою розчин. При проходженні заряду, вода в ньому розщеплюється на кисень та водень. Від якості електроліту залежить стабільність роботи батареї. Потрібно періодично контролювати показник електроліту та, за необхідності, додавати очищену (дистильовану) воду.

Основні правила використання тягових акумуляторних батарей


КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЕНО:

  • відновлювати об'єм електроліту простою водою, що призведе до негативного впливу корозії та в результаті виведе батарею з ладу. Проста вода не підходить за якістю, на відміну від дистильованоїоставлять разряженной тяговую батарею
  • залишати розрядженою тягову батарею. Якщо залишати батарею так на тривалий період, то через сульфатизацію пластин зменшується не тільки ємність, а й її ресурс;
  • розряджати тягову батарею (АКБ більше, ніж на 80%, гелеву - 60%), адже можна істотно скоротити її робочий ресурс. При цьому не виключена сульфатизація та потрібно буде більше часу на підзарядку, що загрожує перегрівом батареї.

НЕОБХІДНО:

  • окреме вентильоване приміщення для заряду тягових батарей;
  • коректна зарядка батарей (контролювати зручно за допомогою датчика, а він повинен бути справним);
  • контролювати показник електроліту (доливати тільки дистильованою водою!) Окремі тягові батареї обладнують автоматизованою системою доливання - акваматик.

Правильна очистка


Акумулятор необхідно систематично чистити. В процесі зарядки тягової батареї, з неї може виступати електроліт, це призводить до утворення електропровідного шару і наявності струмів, що підвищує значення саморозряду батареї. Пам'ятайте, роботу з очищення акумулятора необхідно проводити у спецодязі, який захистить від хімічних речовин і бажано в масці або респіраторі.

tyagovye-akkumulyatornye-batarei-2.jpg (445 KB)

Утилізація або перепакування відпрацьованих тягових батарей?


Коли акумулятор відпрацював свій ресурс, постає питання про його утилізації, а це потрібно зробити правильно. На законодавчому рівні необхідність в даній процедурі прописана законом «Про хімічні джерела струму». З метою захисту екології України за рахунок зменшення впливу відпрацьованих АКБ, в законі передбачені правові та організаційні норми поводження з хімічними джерелами струму. Є компанії, що займаються утилізацією та пропонують перепакування відпрацьованих батарей, тобто заміну акумуляторних елементів на нові. Останнє дозволяє істотно заощадити, але немає гарантії щодо подальшої надійності таких батарей.