Попит на сухі та холодні склади залишався високим у 2022 році й очікується його подальше неухильне зростання у 2023 році. Оскільки сектори продовжують розвиватися, оператори складських приміщень привертають увагу інвесторів, консолідуються та змінюють свої назви.

Автор: Бріджит Маккреа, редактор · 12 грудня 2022 року

Підвищена увага до всіх аспектів ланцюгів постачань, фулфілменту, дистрибуції, роботі провідних судноплавних провайдерів, а також послугам холодильних складів впродовж 2022 року, налаштовує на ще більший успіх в поточному році. Інвестори виявляли зацікавленість до сектору, через те, що він пережив певну внутрішню консолідацію, завдяки взаємному поглинанню 3PL операторів.

 "Головними темами цього року були консолідація галузі та зміна назв компаній", – каже Еван Армстронг, президент Armstrong & Associates, консалтингової та дослідницької 3PL компанії. Компанія відстежує щорічне зростання в складському сегменті й повідомляє, що загальна комерційна площа складських приміщень для 20 найбільших північноамериканських складів становила приблизно 842 мільйони кв футів, на 3461 різних об'єктах. У 2021 році у власності 3PL ринку перебувало близько 767 мільйонів кв футів площі та 3214 об'єктів.

Деякі операції зі злиття та поглинання (M&A), що впливають на складський сегмент, розпочалися у 2021 році й включали таку подію як відхід XPO Logistics з її глобального логістичного сегмента. Відтоді XPO стала постачальником, що спеціалізується виключно на  контрактній логістиці. Також у 2021 році Maersk придбав постачальника логістичних послуг електронної комерції Visible Supply Chain Management.

"Минулого року в цьому секторі було укладено 25 угод злиття та поглинання на загальну суму понад 100 мільйонів доларів", – каже Армстронг. "Це був рік найбільшої кількості M&A угод з моменту, як ми почали відстежувати їх у 1999 році".

Цей імпульс M&A угод припав прямо на 2022 рік. Лише до кінця липня Armstrong & Associates зафіксували 14 нових угод злиття та поглинання. "Останні кілька років були дуже хорошими для 3PLs", – каже Армстронг. – Ми бачимо, що більше приватних інвесторів купують 3PLS, що, своєю чергою, сприяє деякій консолідації серед регіональних гравців".

Ренкінг 2022 року

Armstrong щорічно складає перелік провідних північноамериканських складських операторів. Отже, маючи приблизно 143 мільйони кв футів складських приміщень на 500 складах, DHL Supply Chain North America утримує своє перше місце, як найбільший 3PL у Північній Америці 2022 року. І хоча 232,5 мільйона кв футів площі Amazon на 370 складах технічно роблять їх першими в ренкінгу, Armstrong & Associates не дає їй офіційного місця.

Цього року в п'ятірку найбільших складських 3PL-операторів увійшли: GXO Logistics (90 мільйонів кв.ф/316 складів), Ryder Supply Chain Solutions (75,2 мільйона кв.ф/330 складів), NFI (60 мільйонів кв.ф/162 складів) і GEODIS North America (52,1 мільйона кв.ф/144 складів). Кожна з цих компаній утримує відповідні позиції порівняно з рейтингом 2021 року.

Маючи 51,1 мільйона кв футів площі та 71 склад, CJ Logistics America (раніше DSC Logistics) посіла 6-е місце у ренкінгу цього року (піднявшись з 12-го у 2021 році) і тим самим ефективно змінила порядок у ТОП-10. Americold (46 мільйонів кв футів/201 склад), Lineage Logistics (45 мільйонів кв футів/244 склади), Kenco (36,3 мільйона кв футів/103 складів), Saddle Creek Logistics Services (31 мільйон кв футів/80 складів) та FedEx Logistics (30,7 мільйона кв футів/110 складів) завершили ТОП-10 цього року.

Єдиним новачком у переліку ТОП-20 цього року стала компанія Kintetsu World Express North America, яка має 15 мільйонів кв футів площі на 83 складах.

Kintetsu-World-Express-Malaysia-Sdn.-Bhd.facade-scaled.jpg (157 KB)

ТОП-20 північноамериканських складських операторів

Ренкінг базується на даних щодо площ складських приміщень 2021 року в Північній Америці*

Ранг 2022 року

Ранг 2021 року

3PL оператори

Штаб-квартира

Складські площі (мільйони кв футів)

Кількість складів

Amazon**

Seattle, WA

232.5**

370

1

1

DHL Supply Chain North America

Westerville, OH

143

500

2

2

GXO Logistics

Greenwich, CT

90

316

3

3

Ryder Supply Chain Solutions

Miami, FL

75,2

330

4

4

NFI

Camden, NJ

60

162

5

5

GEODIS North America

Brentwood, TN

52,1

144

6

12

CJ Logistics America

Des Plaines, IL

51,1

71

7

6

Americold

Atlanta, GA

46

201

8

7

Lineage Logistics

Novi, MI

45

244

9

9

Kenco

Chattanooga, TN

36,3

103

10

11

Saddle Creek Logistics Services

Lakeland, FL

31

80

11

8

FedEx Logistics

Memphis, TN

30,7

110

12

10

Penske Logistics

Reading, PA

26,5

94

13

13

DB Schenker North America

Miami, FL

23,7

91

14

14

Kuehne + Nagel North America

Jersey City, NJ

18,7

87

15

15

CEVA Logistics North America

Houston, TX

18,1

119

16

17

Maersk Logistics North America

Florham Park, NJ

18

65

17

16

UPS Supply Chain Solutions

Alpharetta, GA

17,3

144

18

18

DSV North America

Iselin, NJ

16,4

65

19

N/A

Kintetsu World Express North America

Jericho, NY

15

83

20

19

Warehouse Services

Piedmont, SC

14

30

20

19

WSI

Appleton, WI

14

52

Привабливі цілі для M&A угод

Одна з основних операцій злиття та поглинання складів відбулася в жовтні, коли Pritzker Private Capital оголосила про придбання Kenco Logistics, остання належала родині Кеннеді.

"Протягом понад 70 років Kenco процвітала як сімейна організація", – розповів Денис Рейлі, президент і головний виконавчий директор Kenco. "Оскільки попит на інноваційні та надійні логістичні рішення стає більшим, ніж будь-коли, – продовжив він, – ми знайшли ідеального партнера в особі Pritzker Private Capital для підтримки нашого зростання і просування нашої місії бути кращим партнером в системі ланцюгів постачань у Північній Америці".

Оцінюючи угоду, Армстронг каже, що Kenco була привабливою метою злиття та поглинання через свою усталеність та широку присутність. "Приватні інвестори часто вкладають кошти в компанії, які вони можуть створити за рахунок додаткових придбань, – зазначає він, – але Kenco вже має значні операції в Сполучених Штатах. Якщо вони матимуть намір розвивати компанію, то йтиметься вже про міжнародну експансію".

Прогноз на 2023 рік

Загальний валовий дохід північноамериканського сектору 3PL зріс приблизно на 8% за 2022 рік. Дивлячись у майбутнє, очікується, що зростання може бути "досить рівним" у 2023 році, через дефіцит робочої сили, брак складських приміщень та зростаючі процентні ставки. Якщо попит продовжить знижуватися, 3PL можуть стати більш залежними від їх доходів зі зберігання. Оскільки багато з об'єктів зараз заповнені, ці доходи можуть допомогти підтримати сектор у 2023 році. "2023 рік, ймовірно, стане "рівним" роком для цінних складських і розподільчих 3PL у Сполучених Штатах", – говорить Армстронг.

Тенденції холодної логістики

Щороку Міжнародна асоціація холодних складів (IARW) публікує свій північноамериканський перелік 25 найбільших постачальників послуг рефрижераторного (холодного) складування та логістики в Канаді, Мексиці та Сполучених Штатах.

Список визначається загальною місткістю – у мільйонах кубічних футів – приміщень з регульованою температурою, що експлуатуються членами Асоціації IARW. IARW є частиною Глобального альянсу ланцюгів холодної логістики (GCAA) з двома іншими асоціаціями та одним фондом.

Протягом 2022 року ринок складських приміщень з регульованою температурою продовжував діяльність зі злиття та поглинання по всій Північній Америці. "Темпи придбань залишалися високими, і зміни в ТОП-25 2022 року вказують на те, що в центрі уваги були об'єкти великої місткості", – говорить Метью Р. Отт, президент і головний виконавчий директор GCAA. "Настільки, що коли цей перелік буде знову опублікований в березні 2023 року, ряд цих компаній більше не будуть включені до нього через їх придбання".

Глобальний альянс ланцюгів холодної логістики також відзначив зростання зацікавленості та інвестицій поза межами Сполучених Штатів.

З 2021 року п'ятірка найбільших операторів складів-рефрижераторів зберегла свої позиції: Lineage Logistics (1830 мільйонів кубічних футів площ), Americold Logistics (1161 мільйон), United States Cold Storage (432 мільйони), Interstate Warehousing (115,7 мільйона) і VersaCold Logistics Services (105,5 мільйона).

Замикають ТОП-10 у 2022 році компанії Conestoga Cold Storage (64,3 млн кубічних футів площ), Congebec Logistics (60,9 млн), RLS Logistics (59 млн), Burris Logistics (58,9 млн) і NewCold Holdings (47,9 млн). За винятком Newcold, нижня половина ТОП-10 2022 року була повністю перемішана.

У перелік нових учасників у 2022 році увійшли Enstructure (21,5 млн кубічних футів площ), SnoTemp Cold Storage (19 млн), Valley Cold Storage & Transportation (18 млн), Central Storage & Warehouse (16,6 млн) і MWCold (15,2 млн).

ТОП-20 Компаній-власників холодних складів Північної Америки

(Canada, Mexico and U.S.)

Ранг 2022 року

Ранг 2021 року

Компанія

Місце

Об'єм 2022 року (мільйони кубічних футів)

Об'єм 2021 року (мільйони кубічних футів)

% змін

1

1

Lineage Logistics

США

1,830.40

1643,1

11%

2

2

Americold Logistics

(Canada, Mexico and U.S.)

1,161.40

1192,3

-3%

3

3

United States Cold Storage

США

423,3

381,8

11%

4

4

Interstate Warehousing

США

115,7

137,2

-16%

5

5

VersaCold Logistics Services

США

105,5

123

-14%

6

8

Conestoga Cold Storage

США

64,3

64,3

0%

7

9

Congebec Logistics

США

60,9

57,7

6%

8

16

RLS Logistics

США

59

26,1

126%

9

7

Burris Logistics

США

58,9

74,9

-21%

10

10

NewCold Holdings

США

47,9

47,9

0%

11

13

Confederation Freezers

Канада

34,5

34,6

0%

12

14

Trenton Cold Storage

Канада

34,3

34,3

0%

13

15

Nor-Am Cold Storage

США

34,1

30,4

12%

14

19

WOW Logistics

США

23,4

23,4

0%

15

n/a

Enstructure

США

21,5

n/a

n/a

16

20

Interstate Cold Storage

США

21,4

21,4

0%

17

n/a

SnoTemp Cold Storage

США

19

n/a

n/a

18

n/a

Valley Cold Storage & Transportatioaln

США

18

n/a

n/a

19

n/a

Central Storage & Warehouse

США

16,6

n/a

n/a

20

n/a

MWCold

США

15,2

n/a

n/a

Джерело: Міжнародна асоціація рефрижераторних складів (IARW)

Основні тенденції ринку складів холодної логістики

Загалом, за словами Отта, спостерігається тенденція щодо збільшення місткості холодних складів у Північній Америці. Чинні оператори продовжують інвестувати у нові об'єкти та розширювати наявні потужності. За словами Отта, у період з січня 2022 року по вересень 2022 року з'явилося "багато нових учасників, зацікавлених у розвитку".

"Витрати на будівництво та робочу силу все ще залишаються викликами, а постійні проблеми у ланцюгах постачань означають, що матеріали та сировина не завжди є доступними", – зазначає він. "Це відсунуло терміни будівництва на більший термін, ніж багато хто очікував". І хоча витрати нормалізувалися, а матеріали стали більш доступними, Отт каже, що багато поставок у 2022 році перенесено на перший і другий квартали 2023 року.

Послуги з доданою вартістю

З операційної точки зору, орієнтація на клієнта є ключовим пріоритетом для операторів холодних складів. Все більше уваги приділяється послугам з доданою вартістю по всьому ланцюгу холодної логістики. "Вантажовідправники все частіше звертаються до холодних складів за додатковими послугами", – говорить Отт. "Наприклад, американські компанії холодної логістики все частіше задовольняють потреби вантажовідправників в імпорті/експорті на кордоні".

На кордоні США та Мексики склади холодного зберігання оснащують лабораторними/інспекційними приміщеннями, затвердженими Міністерством сільського господарства США, для обслуговування пакувальних підприємств, що експортують протеїн до США та Канади. Отт каже, що драйвером тенденції є вантажовідправники та постачальники складських послуг, які співпрацюють з метою оптимізації ланцюгів поставок.

Все більше і більше складів прагнуть стати операторами комплексних рішень в ланцюгах постачань своїх клієнтів. І надання послуг з підвищеною доданою вартістю є важливою частиною цих зусиль.

Що попереду?

Робоча сила все ще буде проблемою в галузі складування та холодної логістики, але експерти вважають, що виклики почнуть слабшати у 2023 році. Очікується продовження зростання холодильних потужностей у 2023 році. Однак побоювання щодо інфляції та зростання процентних ставок можуть уповільнити темпи інвестицій та розвитку, які спостерігалися в секторі протягом останніх двох років, і особливо щодо проєктів, які ще не стартували.

У постійно мінливих економічних умовах зберігається необхідність підвищення операційної ефективності. Компанії досягатимуть цієї мети через збільшення інвестицій у сталий розвиток та автоматизацію — тенденція, яка збережеться в найближчі місяці.

Оригінал статті