Нинішня ситуація сприяє значним змінам в сфері бізнесу, і логістичний тому не виключення. Деякі компанії для оптимізації робочих процесів або з метою економії, вирішують змінити складські площі. Одна справа переїзд з квартири на квартиру і зовсім інше — переїзд складу. Це масштабний захід, що вимагає значних ресурсів і тут є безліч нюансів, про які розповість в цій статті менеджер сервісного обслуговування стелажних систем компанії "Склад Сервіс", Валерій Цаплюк.


sklad-v-usloviyah-karantina-kompleksnyj-pereezd-sklada.jpg (894 KB)

- Як здійснити комплексний переїзд складу без проблем?

- Є безліч моментів при переїзді складу «під ключ», і труднощі полягають в тому, що необхідно точно порахувати бюджет і час на демонтаж/монтаж стелажних конструкцій, розрахувати кількість транспорту, персоналу і т.д. Дуже важливо організувати ці процеси, а для цього потрібно все продумати, точно вирахувати і грамотно прописати.

На великих проєктах складно розрахувати саме час, який потрібен на демонтаж/монтаж, транспортування, завантаження/розвантаження, тому спочатку закладається необхідний часовий запас, виходячи з очікуваного обсягу робіт. У той же час треба розуміти скільки робітників буде задіяно. Складно вгадати конкретний час для транспортування, все залежить від того, коли буде товар запакований і готовий до переїзду, так як не уникнути «людського фактора», який, на жаль, може сприяти непередбаченим збоям в планах роботи.

У деяких випадках необхідно скласти детальний план дій, прописується кожен крок конкретно. Можуть складатися поетапні графіки переїзду, що саме, яким чином і коли слід перевезти, зібрати, розставити. Наприклад, потрібно розрахувати вартість транспорту для стелажної системи - ми рахуємо скільки рам, скільки траверс, продумуємо як це все запаковувати, скільки місця в автомобілі це займе і скільки треба машин, часу на вантажні роботи й транспортування, а потім, відповідно, по приїзду розвантажити і почати монтаж. Може цілий день піти на завантаження, супровід машини та вивантаження, як правило так відбувається на складних таких проєктах. Але якщо заздалегідь все продумати і підготувати розрахунки, то це багато в чому полегшить роботу персоналу, будуть ефективно і з мінімальними часовими витратами виконуватися всі необхідні процеси. Відповідно і переїзд складу пройде без проблем.

- Чи є якийсь алгоритм дій, як запускається процес переїзду?

- Компанія «Склад Сервіс» намагається максимально допомогти своєму клієнтові, тому весь процес від початку і до завершення проєкту ретельно продумується, все досить прозоро і доступно. Дійсно існує кілька етапів, перш ніж надати послугу замовнику:

  • запит від клієнта (комплексний переїзд складу, демонтажні та інші роботи);
  • пропозиція від нас з прорахунком (бюджет, терміни);
  • узгодження всіх нюансів по проєкту (етапи, терміни, вартість, оплата і т.д.);
  • підписання договору;
  • запуск проєкту (початок робіт по переїзду).

Для прикладу, від нашого клієнта — логістичної компанії DHL надійшов запит. Необхідно було демонтувати триповерхову мезонінну конструкцію, що складається з палетних рам, сітчастого перекриття, а на сітці стояли наші поличні стелажі. Наше завдання перевезти мезонін і встановити на новому складі. Складність полягала в розрахунку, потрібно було врахувати нюанси з технікою, так як це висотна стелажна система. Треба було приблизно розуміти скільки в ній елементів, розрахувати скільки часу йде на демонтаж кожного елемента, з урахуванням об’єму машини, скільки часу займе упаковка, вантажні роботи й транспортування. 

Нам треба було за певний період перевезти офіс, весь товар, стелажі та переїхати в нове складське приміщення, яке виявилося значно нижче за висотою і менше за площею. Необхідно було адаптувати цю конструкцію під нову складську площу. Почався складний процес розрахунків, переміряли всі висоти, габарити, розробили план поетапного переїзду, погодили варіанти і приступили до здійснення переїзду на новий склад. Ми благополучно впоралися - це був цікавий хороший проєкт, хоча і досить трудоємний. В цьому проєкті транспортування здійснювалося самим замовником, від «Склад Сервіс» — монтаж/демонтаж і пакування.

sklad-v-usloviyah-karantina-kompleksnyj-pereezd-sklada-3.jpg (55 KB)sklad-v-usloviyah-karantina-kompleksnyj-pereezd-sklada-2.jpg (59 KB)

- Хто забезпечує навантажувальну техніку при переїзді складу?

- Все за домовленістю, якщо від нас, відповідно закладається орендна вартість. Але у клієнта завжди є вибір, і він сам може забезпечити транспортування складського обладнання. В кожному окремому випадку по-різному буває.

У проєкті з DHL новий склад виявився значно менше і завезене обладнання в розібраному вигляді заняло весь склад. Почали монтаж, а реально місця не вистачає, довелося шукати інші варіанти і переміщати конструкції, звільняючи місце для монтажу. Насправді, потрібно враховувати багато моментів, наприклад, як завантажувати ті ж рами довжиною 8 метрів в 3-метрові ворота по ширині. Вирішено було вивантажитися на вулиці, потім боком завозили - наші навантажувачі працювали і на вулиці, і всередині приміщення.

Що стосується навантажувальної техніки, потрібно враховувати майбутні роботи і, відповідно, як доставляти техніку. Наприклад, для висотного штабелера сама установка щогли вимагає додаткових зусиль, так як щогла транспортується в розібраному вигляді окремо. Або ж піканіску (ножичний підйомник) брати у разі якихось висотних робіт.

"У проєкті з DHL новий склад виявився значно менше і завезене обладнання в розібраному вигляді заняло весь склад. Почали монтаж, а реально місця не вистачає, довелося шукати інші варіанти і переміщати конструкції, звільняючи місце для монтажу"

- До чого треба бути готовим замовнику, щоб переїзд пройшов успішно?

- Знову-таки ситуація з DHL - підлоги на складі хороші, але в той же час штабелер не міг виїхати на вулицю, так як там щебінь, а працювати в таких умовах неможливо - він провалиться. І такі нюанси потрібно враховувати заздалегідь.

Заздалегідь потрібно подумати про проведення комунікацій на складі, електропроводки, залив підлоги, встановлення охоронної системи і тут не повинні перетинатися різні сфери робіт, щоб не заважали працівники один одному робити своє. Але і є прив'язка, наприклад, ми ставимо багатоповерхову конструкцію і світло потрібне на першому ярусі, так як там нічого видно не буде - падає тінь. Це безсумнівно повинен врахувати замовник, щоб переїзд пройшов злагоджено в зазначений термін і без неприємних моментів. Зазвичай спочатку перевозиться половина складу (обладнання, техніка) і половина товарного запасу, переїжджає персонал та робочі процеси запускаються з нового місця незважаючи на те, що частина складу тільки в процесі облаштування.

Буває, що нове складське приміщення за площею відповідає старому, але іншої форми й доводиться змінювати розстановку стелажних конструкцій. Бажано, щоб клієнт вибирав новий склад з урахуванням максимальної відповідності своїх стелажів. Знову-таки потрібно враховувати, якщо попередніх площ було замало - товарні обсяги зросли, то звичайно потрібен склад побільше.

Замовнику важливо пам'ятати про терміни оренди, щоб не було накладок. Наприклад, щоб уникнути переплати за старий склад і вчасно заїхати на новий, щоб орендодавці «не дихати в спину», тому що склад не звільнено вчасно і т.д.

- А якщо площа менша, але при цьому висота стелі дозволяє наростити стелажну конструкцію?

- Ні, це буде неправильно, так як конструкція, яка використовувалася розрахована під певні навантаження. Краще придбати нове обладнання до цього що є - це і надійніше, і безпечніше. В ідеалі перевезти наявне і замовити щось нове.

Якщо старих площ багато, тобто обсяги продажів упали, то переїхавши в менший за площею склад, зайве обладнання розпродають, і ми можемо щось купити з б/у стелажів або допомогти продати їх. В цьому випадку треба підходити дуже зважено до покупки/продажу такого обладнання, з урахуванням технічного огляду і т.п.

- Клієнт, по суті, робить запит щодо термінів і обсягу робіт, все інше на «Склад Сервіс»?

- В принципі так і є. Ми подаємо пропозицію, де прописуємо терміни щодо монтажу та інших робіт, як правило поспіху немає і клієнти лояльно ставляться і розуміють, що це трудоємний складний процес. На великих проєктах зі строками все чітко, ми дзвонимо клієнту, інформуємо про готовність почати демонтажні роботи, з боку замовника все повинно бути прибрано або хоча б та частина, де будемо працювати зі стелажною конструкцією, тобто товар з цієї частини повинен бути вже перевезений.

Завантаження/розвантаження і транспортування в ідеалі, щоб це забезпечив клієнт, але є такі компанії, яким простіше підключити одного виконавця та отримати весь комплекс послуг. У таких випадках ми беремо запас часу, щоб уникнути поспіху і не допустити похибки.

Клієнту заздалегідь потрібно все пояснити, сам процес, як це буде відбуватися, наприклад, роботи з демонтажу такого-то числа, відповідно замовник розуміє, що прибрати товар потрібно до цього часу і т.п. Всі етапи переїзду ретельно обговорюються та узгоджуються. У деяких випадках слідують графіку, наприклад, ряди такі-то звільняються в той час і клієнт бере до уваги роботи зі свого боку. Це скорочує терміни, спрощує роботу і немає хаосу при переїзді.


Компанія «Склад Сервіс» має багаторічний досвід у наданні послуг для комплексного переїзду складу. Це важка та непроста задача, що під силу нашим фахівцям. Ми надаємо весь комплекс послуг, пов'язаних із переїздом - від демонтажу складського обладнання в старому приміщенні, до монтажу на новому складі. В наших силах перевезти та змонтувати стелажну систему різного рівня складності, незалежно від виробника. Ми маємо в своєму розпорядженні всієї супровідної документації на проведення даних робіт, в нашому штаті кваліфікована бригада монтажників.

Комплексний переїзд з компанією «Склад Сервіс» - це надійно, своєчасно та без турбот! Будемо раді співпрацювати!