Як би технічно не оснастити склад та без людського впливу однозначно не обійтися. Для ефективної роботи складу інноваційної техніки недостатньо. Так, наприклад, на складі з сезонною продукцією, де різко (в період певного сезону) збільшується прибуття і відвантаження товару, в більшій мірі відчувається потреба у вантажниках. 

Злагоджена робота персоналу дозволяє уникнути збоїв і гарантувати стабільність складських процесів. Є думка, що необхідна категоризація складського персоналу, а також заохочення та лояльність від роботодавця, про це і не тільки піде мова в нашій статті.


Мотивація

Контроль в усьому і всюди - це пережитки минулого, які тільки погіршують, а не спрощують роботу персоналу. Перш за все необхідно переформатувати ставлення до робочого процесу в цілому. Пам'ятайте, що постійний контроль не є найкращим способом роботи з персоналом, всі умови повинні бути спрямовані на ініціативу до роботи, а не на виконання її примусово.

Найкращий спосіб мотивації для працівників, звичайно ж, зростаючий заробіток і чимало компаній з успіхом застосовують такий стимул. Буде ефективним зацікавити співробітників у бонусній системі, показники якої залежать від виконаної роботи, або впровадити систему відрядної форми оплати (залежно від результатів), що дозволить підвищити продуктивність до 40%. Що правда в області логістики відрядна форма недосконала. Для мотивації співробітників в ідеалі запропонувати такі умови, щоб відмовитися було б нерозумно. А умови роботи насамперед повинні бути комфортними і тут важливо чи обладнано робоче місце, чи є місце для відпочинку, чи передбачено соцпакет і т. д.

kak-postroit-komandu-mechty-v-stenah-sklada-1.jpg (21 KB)

Робота на результат

Система категоризації персоналу переслідує певну мету і це як правило робота на загальний результат. Для складської логістики результатом є вчасно зібраний і відвантажений товар/замовлення.

Концепція мотивації повинна включати кілька критеріїв:

  • обсяг виконаної роботи;
  • якість роботи;
  • час.

На складі час є колективним показником, так як в процесі роботи всі співробітники залежні один від одного, відповідно згуртована робота команди впливає на своєчасне відвантаження. Тому система бонусів розподіляється на загальне число працівників, тобто на весь колектив, незалежно начальник або прибиральниця.

Спільний коефіцієнт значно спрощує роботу менеджера. Так, без мотивації від колективу не добитися бажаного результату навіть в елементарному, наприклад, отримати інформацію, що сприяє роботі іншого відділу. Якщо ж співробітники підрозділу будуть знати, що від їх взаємодії безпосередньо залежить зарплата в підсумку, тоді комунікація стане необхідною і навіть невід'ємною частиною робочого дня в подальшому.

Лояльність

Заохочувати співробітників за добре виконану роботу потрібно і навіть необхідно, це стимулює до успішної реалізації поставлених завдань в майбутньому, мало того, заохочення повинно мати системний характер. Що стосується категоризації, то підвищення кар'єрними сходами дозволить виділити професіоналів у своїй галузі, на яких можна покластися в роботі й делегувати різні завдання.

Система заохочення дає можливість створити кадровий резерв співробітників. Це як підстраховка в разі звільнення, тобто звільненого завжди може замінити працівник з резерву і це усуне можливі збої в робочому процесі.

kak-postroit-komandu-mechty-v-stenah-sklada-2.jpg (29 KB)Категоризація персоналу

При формуванні результативної системи категоризації персоналу необхідна реалізація наступних пунктів:

  • Поділ робіт за рівнем складності;
  • Наявність інструкцій на робочому місці;
  • Тестування;
  • Підключити систему стажування;
  • Регламент заохочення і лояльності для співробітника.

У складській діяльності необхідно поділити роботи за категоріями: від простих (комплектація/збірка) до найскладніших. Що стосується інструкцій, то вони повинні бути написані доступно і зрозумілі для всіх співробітників. 

Саме тестування необхідно складати на основі цих же інструкцій, що дає можливість підтвердити теоретичні знання працівників складу.

Не уникайте стажування для нових співробітників, це дозволить їм більш детально ознайомитися з роботою, вникнути у суть і зрозуміти всі нюанси складської діяльності, відповідно новачок приступить до роботи вже підготовленим, що дозволить уникнути можливих збитків. При цьому бажано прописати систему заохочення та лояльності компанії, що буде мотивацією і стимулом подальшої роботи.

Формуючи найкращу команду за допомогою системи категоризації персоналу, важливо, щоб співробітник не втрачав уже набуті навички, а його ротація не повинна погіршувати показники результативності. Таким чином взаємозамінні фахівці в команді забезпечують максимальну ефективність роботи складу.