Переїзд складу як один із варіантів економії

Дмитро ЛЕНОК, генеральний директор компанії «Склад Сервіс»

Криза змушує багатьох шукати варіанти економії коштів. Оптимізація складського зберігання один з ефективних способів скоротити щомісячні витрати. Падіння обсягів продажів і товарообігу веде до того, що орендовані склади заповнюються лише частково, а платити за вільний простір у такій ситуації недозволена розкіш. Тому багато бізнесів змушені сьогодні шукати нові складські площі.

 

Можливі причини переїзду складу

В яких же випадках постає питання про переїзд складського господарства на нове місце? Це можуть бути, зокрема:

  1. Розширення, розвиток бізнесу і збільшення обсягів продажів – це веде до браку складських площ і викликає необхідність переїзду на склад більшого об’єму.
  2. Скорочення бізнесу і, як наслідок, зменшення обсягів зберігання товару. Простій орендованих площ, які не використовуються – гроші на вітер, а платити тільки за ту частину площі, яка використовується, дозволить поодинокий орендодавець. Тому компанії зазвичай доводиться шукати менший склад.
  3. Переїзд на площі з меншою орендною ставкою. Різниця у вартості оренди на київському ринку складської нерухомості може становити до 50%. До того ж деякі орендодавці прив'язують вартість площ до курсу долара, що призвело до збільшення орендної плати в 1,5 раза.
  4. Зміна транспортних маршрутів і оптимізація транспортної логістики.

Економічна сторона

Для розуміння економічної вигоди комплексного переїзду складу наводимо нехитрі розрахунки реального випадку з нашої практики.

Вихідні дані:

площа складу – 3 тис.  м2;

обсяг стелажного зберігання – 4,5 тис. палетомісць;

вартість орендованого складу – $ 5,5 за 1 м2 у місяць;

вартість оренди складу, на який здійснюється переїзд – $4 за 1 м2 у місяць.

Різниця у вартості дає економію: 3000 м2 х $1,5 = $4500 у місяць. $4500 х 12 = $54000 у рік. За нинішнім курсом долара 54000 х 13 = 702 тис. грн у рік.

Тепер порахуємо вартість комплексного переїзду складу.

Вартість перевезення товару

4500 палет = 141 фура. За робочий день автомобіль зробить 2-3 ходки, значить, вийде перевезти товар приблизно на 56 машинах.

56 фур х 2750 грн = 154 000 грн (якщо склад завантажений на 100%).

Вартість роботи з перевезення стелажів:

Демонтаж – 8 днів, монтаж – 8 днів.

16 днів х 3800 грн = 60800 грн.

Оренда додаткової техніки 4 одиниці – 20000 грн.

Транспортування стелажів – 5 фур х 2750 грн = 13750 грн.

Разом: 94550 грн.

Значить, повна вартість комплексного переїзду даного складу складе:

154000 грн + 94550 грн = 248 550 грн.

Віднімаємо вартість переїзду з річної різниці в оренді:

702 тис. грн - 248 550 грн = 453 450 грн.

Отож, отримуємо майже 454 тис. грн економії тільки за перший рік.

Звичайно, це лише індивідуальний випадок. Для кожного складу необхідно провести свої точні розрахунки, і лише на їх основі приймати рішення про доцільність переїзду.

 Основні етапи комплексного переїзду складу

Розглянемо варіант, коли компанія перевозить на нові площі не тільки товар, а й власне обладнання, зокрема стелажі. Як відомо, вони представляють собою збірно-розбірні металеві конструкції, які можна розібрати, перевезти і змонтувати в іншому приміщенні, переробити й адаптувати під геометрію нового складу.

Якщо ви прийняли рішення про переїзд, слід подумати, як це реалізувати найкращим чином, щоб звести до мінімуму час простою складу і незручності під час його роботи – склад повинен функціонувати, інакше компанія буде нести збитки. Тому вкрай важливо забезпечити наявність всієї необхідної для переїзду техніки і додаткового персоналу. Причому перевезення товару з одного складу в інший цілком можна здійснити своїми силами, а ось для демонтажу стелажів, їх транспортування і монтажу на новому місці краще звернутися до компанії, що професійно займається складським обладнанням.

Отже, компанія вирішила перевезти склад у нове приміщення. Як це краще зробити?

  1. Починається все, як завжди, з етапу підготовки. І першим завданням у його рамках стане складання чіткого плану і графіка переїзду. План узгоджується з усіма учасниками процесу, і від його чіткого виконання залежатимуть терміни завершення проекту та його кінцевий результат.

Крім того, в процесі підготовки інженер створює проект розміщення стелажів на новому місці з урахуванням технічного завдання, особливостей приміщення і побажань замовника. Досвідчений проектувальник розробляє грамотне креслення, при цьому нова розстановка цілком може бути більш раціональною, що не тільки заощадить корисну площу, але і прискорить складські бізнес-процеси.

  1. За 1-2 місяці до демонтажу стелажів слід зайнятися підготовкою до переїзду. Для цього частину стелажів необхідно звільнити. Досягається це за допомогою «усушки» запасів (зменшення обсягу зберігання, оптимізація складування, позбавлення від неліквідів, звільнення одних рядів стелажів за рахунок щільного завантаження інших). При цьому звільнити потрібно не тільки самі стелажі, а й робочу зону для демонтажу, складування і транспортування довгомірних конструкцій.
  2. Вивільнені стелажі демонтують, упаковують і перевозять на новий склад, де приступає до роботи друга бригада монтажників. Якщо демонтаж і монтаж стелажів ведуться паралельно, це дозволяє прискорити переїзд і заощадити дорогоцінний час.

Вкрай важливо правильно демонтувати стелажі, щоб не пошкодити їхні елементи. В процесі навантаження-розвантаження і перевезення також необхідно забезпечити збереження всіх елементів конструкції, особливо дрібних. У цьому допоможуть акуратність монтажників, правильна упаковка і суворий облік. А вже монтаж б/в стелажів на новому місці однозначно вимагає великого досвіду і професіоналізму.

  1. Після закінчення монтажу першої частини стелажів відбувається перевезення частини товару на новий склад, і тим самим звільняються наступні стелажі для демонтажу. Так за кілька етапів все обладнання і товар переміщують на новий склад (кількість етапів залежить від завантаженості складу, наявності вільного місця і робочої сили). А якщо при цьому залишаються зайві стелажі, їх можна продати на ринку б/в обладнання – в цьому теж зможе допомогти компанія, що займається переїздом.

До речі, платити оренду за обидва склади одночасно, як правило, не доводиться – найчастіше новий орендодавець дає час на переїзд і не бере плату за перший місяць.

Комплексний переїзд складу – копітка, трудомістка справа, що вимагає чималих матеріальних і часових ресурсів. Але в деяких випадках краще зважитися на переїзд, ніж нести невиправдані витрати і бачити, як щомісяця з'їдається бюджет компанії.