Хаос, як ключ до успіху компанії Amazon
Складно повірити, але в основі успіху і популярності інтернет-гіганта Amazon лежить не організованість і злагодженість процесів, а ... повний безлад. До такого висновку прийшла журналіст веб-видання Quartz Сара Кесслер після спілкування з керівництвом компанії.
Дейв Алперсон розповів дивовижну історію еволюції маленького магазину у всесвітню онлайн-платформу з споживчими товарами. Для розуміння, сьогодні кількість найменувань товарів перевалює за 100 млн, а число відправлених посилок за останній рік становить близько 5 млрд!
«Секретної формулою» такого прориву Дейв вважає зовсім не високі прагнення засновників і працьовитість персоналу, а повну хаотичність в організації виробничих механізмів.
Журналіст спробувала розібратися у феномені Amazon шляхом порівняння з традиційним способом ведення складського господарства. Якщо в звичайному складі коробку з новим товаром розмістять на полиці, яка чітко визначена для цієї товарної групи, то в Amazon про такий принцип зберігання можна тільки мріяти.
Тут приймальники відкриваючи коробку і, якщо це продукція не великих розмірів, в хаотичному порядку розкладають її на будь-які вільні місця. Інакше кажучи, поставку з 100 баночок крему комірники можуть розкласти в 100 різних місць. На полиці з шоколадом вільно може бути сусідами, наприклад, пральний порошок, побутова техніка та дитячі іграшки.
На перший погляд така система, вірніше, її повна відсутність, здається божевіллям. Однак 24 роки успішного бізнесу компанії переконують у протилежному. За словами засновників компанії, секрет успіху Amazon в швидкості обробки замовлень і налагодженому трекінгу співробітників. Комірники легко орієнтується в розташуванні товарів на полицях і оформляють замовлення гранично швидко. Не останню роль в цьому процесі відіграє наявність спеціальних наручних комп'ютерів. З їх допомогою співробітник сканує штрих-код товару, який кладе на полицю, а також фіксує номер самої полиці. Таким чином і ведеться облік вмісту на складі.
В Америці система «хаотичного розподілу» стає популярнішою з кожним днем. Вже сьогодні понад 50% великих підприємств впроваджують її в свої бізнес-процеси.