Дизельний навантажувач: історія розвитку
Рудольф Дизель
Історія створення вилочного навантажувача сягнула за 100-річний рубіж. Безліч чинників передували технологічному розвитку. Деякі компанії-виробники навантажувачів виникали в результаті перепрофілювання чи створення додаткового виробництва. Безумовно технологічний досвід попередньої діяльності надавав вплив на подальші розробки. На перших етапах становлення вилкових навантажувачів значно вплинуло автомобілебудування.
На початку 19 століття парові машини поступово витісняються двигунами внутрішнього згоряння. Творцем дизельного мотора є Рудольф Дизель. Його розробка стала більш потужною, безпечною та затребуваною у багатьох галузях. Навантажувач як новий вид техніки заявив про себе в 20-х роках, більшість моделей в цей час оснащували автомобільними двигунами.
Спочатку дизелі для навантажувачів були 6-циліндровими з робочим об'ємом 4000 м3, на зміну їм прийшли 3 або 4-циліндрові об'ємом 2000 см3 і менше, при цьому потужність була збережена на колишньому рівні.
Створення вилкового навантажувача здійснювалося силами відразу декількох компаній, що вели незалежні розробки. Новаторами вважаються американці, але про першість в розробці спеціальних моделей дизельних двигунів заявляють японці (компанія Toyota).
Перші прототипи та розвиток
Створення прототипу першого промислового навантажувача приблизно в 1917 році пов'язують з підприємством Clark. Що правда, перша модель була далека від сучасного вилкового навантажувача: вона являла собою триколісну візок-платформу з бензиновим двигуном.
Уже в 1921 році використовувалися гідравлічні системи підйому, а незабаром і нахил щогли стали здійснювати за допомогою гідравлічних циліндрів. Ближче до 30-років на деяких моделях встановлювався телескопічний підйомний механізм, що стало певним проривом у розвитку навантажувачів. У цей період гідравлічні підйомні механізми на вантажній техніці замінили колишні лебідкові та ланцюгові пристрої.
Згодом дизелі стали конкурувати з бензиновими двигунами, менш гучними та більш відповідають умовам безпечної експлуатації. На сьогоднішній день одним з перспективних напрямків розвитку вилкових навантажувачів є розробки в області гібридних дизель-електричних технологій. Такі силові агрегати поєднують в собі переваги відразу двох типів приводів.
Удосконалюючи вилкові навантажувачі все більшого значення надавали вимогам безпеки і комфортності роботи з технікою. У зв'язку з врегулюванням норм безпеки використання електричного складського наземного транспорту на законодавчому рівні, навантажувачі з двигуном внутрішнього згоряння стали втрачати свої позиції на ринку. Проте, їх продовжують використовувати, вони мають свої переваги та недоліки.
Особливості та переваги експлуатації
Для легкого запуску в зимовий період дизельні навантажувачі оснащують передпускових обігрівачами. Це відрізняє їх від електричних навантажувачів, які працюють усередині приміщень. Дизельні ж моделі можуть перебувати в приміщенні тільки обмежений час і це приміщення обов'язково має добре провітрюватись. Дизелі нагріваються при роботі, вихлопні гази ускладнюють роботу в закритому просторі.
Для поліпшення екологічних показників на навантажувачі встановлюють нейтралізатори відпрацьованих газів і фільтри забору сажі, але це особливо не рятує ситуацію - нейтралізатори швидко виходять з ладу. У порівнянні з електричними навантажувачами при використанні дизельних відчутні значні експлуатаційні витрати. Витрати на експлуатацію будуть нижче і у газових моделей. До того ж, такі навантажувачі можуть працювати всередині приміщень без додаткових нейтралізаторів.
З переваг дизельних автонавантажувачів варто відзначити:
- експлуатація на вулиці;
- не потрібно переривати роботу для заміни акумуляторних тягових батарей;
- доступні за ціною;
- висока вантажопідйомність;
- зручність обслуговування.
На сьогодні вибір складської техніки досить широкий, і він не обмежується дизельними навантажувачами. Та й придбати навантажувач не проблема, а от обрати з модельного різноманіття куди складніше. При цьому завжди варто враховувати для якої мети необхідна та чи інша складська техніка і в яких умовах вона буде експлуатуватися (в закритому приміщенні чи на вулиці), з яким навантаженням і т.д. Технічні показники мають вагоме значення при покупці такої техніки і тут не розібратися без допомоги досвідченого фахівця.
Компанія «Склад Сервіс» запропонує найкращі варіанти для вашого бізнес-проекту. Ми підкажемо і допоможемо у виборі, а у нас він є завжди, звертайтеся.
- Вантажопідйомність: 1,5-10 тонн
- Широкий спектр використання
- Безперебійна робота в будь-яких умовах
- Тривалий термін експлуатації
Опис конструкції Дизельний навантажувач розрахований на інтенсивну експлуатацію і має вантажопідйомність від 1,5 тонн і більше; більш потужні моделі можуть транспортувати вантажі масою до 10 тонн. Двигуни, що працюють на «солярці», досить економічні: при вантажопідйомності до 2 тонн за