Завдяки широкій лінійці модельного ряду навантажувачів здійснити підбір залежно від функціонального застосування не складно. Однак сам вибір ускладнюється питанням економічності експлуатації. Розглянемо деякі моменти, на які варто звернути увагу.

Залежно від типу джерела живлення навантажувачі розрізняють: електронавантажувачі, що працюють від акумуляторної батареї або автонавантажувачі, які працюють на двигуні внутрішнього згоряння (бензинові, дизельні, газові, гібриди).

Робота обох залежить від акумуляторних батарей (АКБ): пускового або тягового типу. Пускові — ставлять переважно на навантажувачі з ДВС. Тягові АКБ існують трьох типів: лужні (термін експлуатації близько 4 років, менше 1 000 циклів «заряд - розряд»), кислотні (вони ж свинцево-кислотні, з ємністю в 2 рази більше лужних і розраховані в середньому на 1 500 циклів «заряд - розряд») і літій-іонні (від 3 000 до 5 000 циклів «заряд - розряд»).

Ці дані свідчать на користь літій-іонних батарей. Однак зазвичай вибір відбувається між навантажувачами, що працюють на газу, літій-іонними і свинцево-кислотними. Коректно порівнювати можна тільки свинцево-кислотні та літій-іонні, оскільки газові навантажувачі все одно вимагають АКБ.

Строк служби. Кислотні — від 6-ти до 9-ти років. Літій-іонні — до 15 років.

Час заряду до повного циклу. Кислотні — 8-12 годин до повної зарядки. Літій-іонні — до 2-х годин, до цього проміжний заряд в середньому займає 30 хвилин та забезпечить 50% ємності.

Витрати на обслуговування батареї. Кислотні — долив дистильованої води після зарядки, чистка від окису, обслуговування після циклу. Літій-іонні — не вимагають доливання дистиляту, не потребують чистки від окису, обслуговування раз на рік.

Транспортування, зберігання. Кислотні — вертикальне зберігання, що вимагає періодичної зарядки, необхідна зарядна кімната, можливо вихлюпування електроліту. Літій-іонні — можна зберігати в будь-якому положенні, не потрібна зарядна кімната.

ККД заряду. Кислотні — 65% на споживання машині від отриманого з мережі. Літій-іонні — 85%.

pochemu-litij-ionnyj-pogruzchik-1.jpg (611 KB)И все же, возвращаясь к газовым погрузчикам стоит отметить, что их рабочий диапазон температур стартует от -5°С ( для эпизодической эксплуатации в рефрижераторе -40°С), одного баллона в среднем хватает примерно на 6 часов работы, имеют более высокие затраты на сервисное обслуживание в сравнении с электропогрузчиком — к примеру, газовый 3-х тонник CPQD30T8-K25 потребует порядка 270 у.е./месяц, в то время как 3х тонник на литий-ионной батарее модели EFL302 всего 189 у.е./месяц.

При начальных инвестициях в модель на газу CPQD30T8-K25 = 24520 у.е. и в электромодель EFL302 = 24 700 у.е., конечная стоимость техники на газу обойдется дороже электропогрузчика на литий-ионной АКБ: к седьмому году владения сумарные затраты составят для газового погрузчика = 108 800 у.е, для электропогрузчика = 58 666 у.е..

Поэтому кратковременная экономия в закупке техники на газу ощутимо ударит по затратам в течение всего срока эксплуатации: ведь стоимость газа до сих пор дороже электроэнергии.