Головні питання по оптимізації митного оформлення задаємо експертам!
Діяльність нашої компанії передбачає постійне проведення зовнішньоекономічних операцій. Завдяки довгому співробітництву з закордонними партнерами, як з експорту, так і з імпорту, митне оформлення вже давно перейшло у потоковий режим. Знання усіх «підводних каменів» та регулярне вивчення нашого заплутаного митного законодавства, дозволяє нам складні питання робити простими та доступними.
Для більшості споживачів будь-який вид митного оформлення являється малозрозумілим та складним процесом. Тому, щоб трішки вивести вас зі стану «трансу», ключові питання по новому напрямку - митно-брокерським послугам, обшговорили з експертами в даній сфері: партнером Артемом Радченко та заступником по ЗЕД компанії «Склад Сервіс» Тетяною Кудіною.
Коротко про головне…
Митний брокер - хто, де, скільки?
Митний брокер - це спеціаліст, який виступає в ролі посередника між власником вантажу та митною службою, представляючи при цьому інтереси клієнта. Вартість послуг залежить від обсягу виконаних робіт. Проте, в будь-якому випадку, вона являється не високою, оговорюваною з клієнтом, і, звичайно ж, виправданою - клієнт отримує якісно виконану роботу як з правової точки зору, так і з фінансової.
Існує безліч факторів, що впливають на формування такої вартості.
До них можна віднести:
- Регіон, в якому виконується оформлення товару. Кожен з яких відрізняється рівнем життя, інфраструктурою, розвитком економіки. Відрізняються і правила виконання митного оформлення.
- Митні пости. Географiчне положення посту також впливає на вартість послуг. Чим ближче він розташований до столиці, тим вище мито та інші виплати. Відповідно, збільшується і вартість послуг представників.
- Категорія продукції. Характеристики вантажу різних поставок можуть сильно відрізнятись. Наприклад, особливо небезпечні товари оформлюються значно довше та складніше. Для деяких продуктів потрібен склад тимчасового зберігання. Це також впливає на вартість послуг.
- Коди. Чим більша їх кількість, тим складніша робота брокера.
- Обізнаність клієнта в митних процедурах. Якщо клієнт не володіє хоча б базовою інформацією щодо ведення транспортування, робота з ним ведеться значно довше. Брокер має провести основну консультацію, введення в основи нормативних документів і т.д.
Постійна співпраця з одним брокером, при імпорті чи експорті товару з незмінною номенклатурою, значно знижує вартість його послуг. Чим частіше брокер оформляє декларації для однієї компанії, тим дешевше вони обходяться клієнту.
Послугами митного брокеру можуть скористатись усі компанії, які планують реалізувати імпортно/експортно операції, транзит, тимчасове ввезення чи вивезення вантажу.
Які задачі виконує митний брокер?
Основна задача митного брокера - захистити своїх клієнтів від паперової метушні. Ну, а якщо серйозно, це повний спектр послуг по організації процесу оформлення вантажу “під ключ”:
- консультування;
- електронне декларування;
- отримання дозвільних документів. Надання необхідної дозвільної документації, всіляких сертифікатів, а також інших документів по характеристикам і властивостям товарів, які можуть вимагати в митному органі;
- розрахунок митної вартості та витрат на «розмитнення»;
- оптимізація митних платежів;
- сплата обов'язкових платежів, що стягують митні органи при переміщенні товарів через митний кордон;
- контроль при виконанні митних операцій;
- розміщення товарів на складі тимчасового зберігання та багато, багато інших операцій.
Які документи знадобляться при митному оформленні?
Думаємо, що відповідь на це питання буде надто нудною, адже перелік може бути вагомим.
Відмітимо лише: пакет документів, пред'явлений при митному оформленні, залежить від заявленої митної процедури, від коду товару по товарній номенклатурі (ТН ЗЕД), від умов постаки товару, від форми розрахунків між контрагентами та багатьма іншими факторами.
Серед компаній-учасників зовнішньо-торгової діяльності існує думка, що дешевше та простіше виконати оформлення митних операцій самостійно.
Чи це так? З якими труднощами може зіткнутися компанія?
Так, це правда. Якщо ваша компанія займається ЗЕД регулярно та багато, придбала спеціальне програмне забезпечення для електронного декларування митних операцій, якщо в вашій компанії є людина, яка кожен день слідкує за змінами в митному законодавстві, і, якщо у цієї людини є ліцензія на проведення таких операцій.
Ми думаємо, що не кожна компанія може похизуватись таким набором, особливо якщо ЗЕД ведеться нерегулярно. Сама по собі купівля і підтримка програмного забезпечення повністю позбавлена сенсу і понесе лише витрати. Крім того, не варто забувати про поїздки в суміжні служби, виїзди до терміналів, роботу з контролюючими органами...
А якщо взяти до уваги, що при підготовці документів, по необізнаності, можна порушити митне законодавство і, як результат, - отримати штрафи та пені, - вийде вкрай неприємна “картина”. Плюс людський фактор - «на носі» поставка, а ваш спеціаліст попросився у відпустку чи захворів.
Тому, ми вважаємо, що вибір на користь брокеру очевидний.
Від чого залежить митна вартість?
Давайте спершу з'ясуємо, що таке митна вартість ЗЕД. В митному законодавстві прописано, що вартість товару на певному етапі руху товару від продавця до замовника.
Вона визначається з ціллю вирахунку митних платежів (мито, митні збори, акцизи, ПДВ). Одним словом - це та сума, з якої буде вирахувано відсоток для поповнення державного бюджету.
Одразу маленька порада: не варто занижувати вартість товару, що ввозиться. Якщо митні органи це “пронюхають” - встановлять свою вартість і тоді вам доведеться заплатити в рази більше. І, повірте нам, митні служби вміють завищувати вартість вантажу.
Правильно визначити митну вартість, щоб вона і клієнта влаштовувала, і митним органам не було до чого причепитись - це, до речі, також робота митного брокера.
А тепер найцікавіше. Оптимізація митних платежів - міф чи реальність?
Як вже було сказано, всі учасники зовнішньоекономічної діяльності повинні виконувати оплату митних платежів, які напряму залежать від митної вартості товару. При всьому цьому, порядок розрахунку митних платежів далеко не завжди простий та прозорий. І, на жаль, наші реалії показують, що держава, в обличчі митного органу, не намагається зробити цей процес вигідним для учасників ЗЕД і причини на те зрозумілі.
Провівши вже безліч операцій по ЗЕД, ми зрозуміли, що звичайне вивчення митного законодавства (хоча й доволі складного) та його чітке розуміння, сприяють перевозці вашого товару через кордон з мінімальними митними платежами. Оскільки оптимізація митних платежів - це комплекс заходів, він включає в себе:
-
визначення кодів ТНЗЕД на кожну категорію товарів: ви можете ввозити продукцію під некоректним кодом ТНЗЕД, більш дорогим. ОДин тип товару може проходити під кількома кодуваннями. Тільки один дорожче, а інший - дешевше.
-
аналіз коду ТНЗЕД: перевірка на наявність заборон, обмежень чи наявність пільг. Обов'язково, при присвоєнні коду потрібно перевіряти статус цього коду. Ви можете не знати, а категорія товарів вже відноситься до заборонених: при розмитнені ризикуєте заплатити штраф за перекодування.
-
побудова логічної схеми, що сприятиме зниженню вартості доставки товару до кордону. Відповідно, зменшенню митної вартості та митних платежів.
-
підготовка пакету документів, необхідних для доведення митним органам обраного методу визначення митної вартості та ціни товару. Документи, які можуть підтвердити і довести, шо ціна на ваш товар обгрунтована. Це убереже вас від КМВ (коригування митної вартості) та, повірте нашому досвіду, з цим краще не стикатись.
-
підготовка та оформлення декларації на товари в митному органі обраним способом визначення митної вартості.
Мабуть, не варто говорити для чого потрібна оптимізація митних платежів, проте, учасникам ЗЕД, які вперше стикаються з вивченням даного питання, озвучимо кілька причин.
По-перше, зниження витрат на митні платежі напряму впливає на собівартість товару. По-друге, як вже було сказано, відсутність коригування митної вартості (КМВ) виключає подальші судові тяжби та довготривалу процедуру повернення коштів по КМВ. І, по-третє, можливість точного планування грошових витрат та часу задовго до ввозу товару.
Суцільні плюси:)
Для нас митне оформлення вже давно не являється складністю, а більше відпрацьованим і звичним процесом. Наші колеги - профі по ЗЕД, не бояться великих обсягів, важких вантажів, проблем з доставкою та розмитненням. Звертайтесь в компанію «Склад Сервіс», щоб грамотно і без турбот перевозити свій товар.