В Україні досі закриті порти, через які здійснювалася левова частка вантажних перевезень. Не працюють аеропорти. Ані пасажирські, ані вантажні перевезення неможливі. Українська логістика перейшла виключно на залізницю та автомобільний транспорт. Втім, бізнеси працюють 7 днів на тиждень: ви можете отримати посилку з сьогодні на сьогодні, розв'язати питання онлайн та зробити оплати у будь-якій формі. Які виклики має транспортно-логістичний сектор, якими шляхами долає перепони та чи є можливості?

Maersk вважає що є. На початку березня компанія вийшла з офіційним релізом щодо прямого бронювання в Україну, яке було призупинено рік тому. Для цього запустили нову щотижневу баржу з порту Констанца, Румунія, до порту Рені, Україна. Зараз послуга повністю працює на двох маршрутах – через канал Констанца/Дунай та Чорне море. Транзитний час – приблизно 1.5 доби.

Оформити бронювання можна за посиланням, для цього знадобиться реєстрація в системі. Чому це важливо для логістики країни? Зерновий коридор – це лише про зернові й то не всі. Для іншої продукції з України – залізниця, автотранспорт та подібні Рені порти. До речі, порт Рені жодного дня впродовж минулого року не зупиняв роботу, ба більше, зробив днопоглиблення акваторії й показав найкращий результат за всі роки незалежності. Обсяг вантажопереробки у 2022 році був 6,5 раза вище за попередній.

А отже ризики враховано, можливості оцінено. І вони є.

В Україні запустили інтерактивну мапу інвестиційних та бізнес можливостей.

Чим і кому вона корисна? Потенційним інвесторам. Для пошуку бізнес-партнерів. Карта має інтуїтивно зрозумілий «інтерфейс». Переходимо за посиланням, обираємо регіон, в нижньому правому кутку переходимо на сторінку регіону, дивимося варіанти проєктів й надсилаємо запит. Все просто. Карта містить 81 проєкт та охоплює 14 індустрій: агро, будівництво, транспорт та логістика, переробна, харчова, паливна галузі, легка/важка промисловість, туризм, освіта/розвиток, видобування, поводження з відходами, охорона здоров’я, адміністративне та допоміжне обслуговування.

Попри війну інвестори заходять. Певно керуються думкою Уорена Бафета: «Не тримайтеся за гроші під час війни. Найближчі 50 років набагато краще мати працюючі виробничі активи, ніж шматки паперових».

Інвестори будують. Саме зараз. У війну. Під ракетними обстрілами вкладають у розвиток.

До прикладу, Nestle Україна запускає виробничий хаб в Луцькому районі Волинської області. 40 млн швейцарських франків буде інвестовано у розширення виробництва на 1 500 робочих місць. Компанія планує зробити цей хаб продовольчим та кулінарним центром, що постачатиме продукцію на європейські ринки.

Які технології в тренді?

Швидкомонтовані модульні споруди.
Компанія Склад Сервіс, що надає комплексні рішення в логістиці коментує це так: “Швидкомонтовані споруди можуть бути встановлені за пару місяців, а термін експлуатації мають 50 років, потребують менших первісних інвестицій. Їх можна розгортати практично на будь-якій твердій ділянці. Це для компаній перевага. Наприклад, нещодавно монтували склад для компанії Агроматом менш ніж за квартал, склад завдовжки 75 метрів, на ділянці з перепадом висот у 700 мм, без проведення складних робіт з фундаментом”.

Швидкість – це риса українського бізнесу. Компанії тут дуже цифровізовані. Перекази грошей хвилина у хвилину, робота менеджерів через всі соціальні мережі та месенджери, відповіді клієнт отримує за пару хвилин.

Звісно, є компанії, хто пішов з ринку. Але є ті, хто розгледів звільнену нішу від конкурентів і зробив ставку на перемогу та «інвестиції довжиною в життя».

Джерело