Ринок логістики 2023 року: підсумки року від компанії Sklad Service, оператора комплексних рішень для складу. Порівняно з фінансовим минулим роком 2023 р. відзначився зростанням продажів на 46%. Є напрямки відтермінованого попиту, як-то автоматизація, є інші, хто сягнув 100% позначку виконання плану, як-то пластикова тара 133%, навантажувальна техніка 110%, стелажні системи 103%. Проаналізуємо, чому так сталося, та зазирнемо у 2024 рік.

kompleksni-rishennia-dlia-lohistyky-pidsumky-2023-roku.jpg (542 KB)

Стелажні системи

Професійні інженери та монтажники – ось, що в дефіциті у 2023 році. Це питання не лежить на поверхні й тому декому видається не суттєвим. Втім, «багато спеціалістів наразі в ЗСУ, тому саме для напрямку стелажних систем це був один з ключових викликів – підсилення інженерних підрозділів та монтажних бригад, – каже Сергій Сушко, керівник напрямку стелажних систем Sklad Service. – Наш відділ зазнав значних реформ, втім вдалих, оскільки зміг наростити кількість реалізованих проєктів у 2023 р.»

Загалом на ринку стелажних систем наразі тренд позитивний, щомісячно є зростання запитів та продажів. Це не стрімка крива вверх, але вона є. Щодо попиту на стелажні системи, з моменту воєнних дій він перерозподілявся та зазнав суттєвих змін. Придбання нових конструкцій було суттєво знижено і навіть ті компанії, бізнес яких зосереджений в центральних та західних регіонах України, віддавали перевагу вживаним конструкціям. Наразі ця тенденція зберігається, втім відсутність вживаного обладнання на ринку спонукає до купівлі нових стелажних систем.

Щодо географії запитів та термінів поставок, то вони не зазнали суттєвих змін. Запити надходять з усієї території України, крім зони бойових дій. Терміни поставки зі складу становлять від 1 дня, для цього в 2023 році об’єм зберігання стелажів на складі Sklad Service був збільшений на 30%. Проєкти під замовлення на виробництво мають терміни поставки 21 - 30 календарних днів.

Навантажувальна техніка

Збільшення показників продажів фактично в три рази відбулося завдяки реорганізації та поліпшенню умов співпраці з постачальниками. Ситуація з попитом в сегменті навантажувальної техніки така, що її розкуповують в процесі доставки.

Наразі попит є на всі види техніки: візки, штабелери, навантажувачі тощо. Разом з цим зростає попит й на сервісні та ремонтні роботи. Для того Sklad Service запустив новий склад техніки з шоурум для клієнтів, посилив сервісну підтримку та ремонтний відділ. Це суттєво посилює позиції компанії, адже пропонує ще більше складського запасу техніки для замовників. Спеціалізований склад техніки – важливий крок в розвитку напрямку.

kompleksni-rishennia-dlia-lohistyky-pidsumky-2023-roku-1.jpg (550 KB)

Пластикова тара та системи збору твердих побутових відходів (ТПВ)

Ринок пластикової тари та ТПВ попри війну показує високі результати. Попит в сегменті пластикової тари було зміщено в бік тари для твердих побутових відходів. З цікавого те, що у 2021 році попит був оберненим, переважала пластикова тара. Втім, цифри загалом відображають стан справ, оскільки вкладатися в пластикову тару наразі компаніям дорого.

З важливого, у 2023 році посилився попит на єврокуби та преси для компактування відходів. Це виглядає цілком логічним, оскільки саме єврокуби дають можливості зберігання й перевезення рідких та сипких матеріалів на будь-які відстані та мають широчезний функціонал застосування: від військових до аграрних баз.

Стосовно тари для твердих побутових відходів, продажі показали стрімке зростання й майже втричі перевищили показники минулого року. «Це стало можливим завдяки компетентності колег нашого відділу у співпраці з компанією SULO Deutschland GmbH (Німеччина) у напрямку сміттєвих баків», – каже Ірина Стогній, керівник відділу пластикової тари.

kompleksni-rishennia-dlia-lohistyky-pidsumky-2023-roku-2.jpg (755 KB)

Автоматизація складів та виробництв

Тренд ринка зберігається: попит на складську нерухомість «під власні комплексні вимоги», оптимізація місць зберігання, зон консолідації та пакування, незбалансованість на ринку складського персоналу. Тому попит був на рішення, що автоматизують ці процеси, а це: конвеєрні системи та швидкомонтовані споруди.

Загалом рік був складним для відділу: великі проєкти та відповідальність, монтажні роботи під час блек-аутів. Втім є чим пишатися. Серед проєктів, які були завершені: «Опос», «Глобино» (мобільні палетні системи), Кам’янка (шатлові системи в морозильних камерах), «Фармак» (повна розробка автоматизованого складу), «Сузір’я» (два проєкти: каскадна гірка власної інженерної розробки, спіральний спуск з 5-ти поверхового мезоніну), розвиток напряму Швидкомонтовані споруди (завершено 5 проєктів, зараз в роботі ще стільки ж, попит зростає).

Компанії із зацікавленістю дивляться в бік напрямку Швидкомонтовані складські та виробничі будівлі, а відділ продовжує шукати шляхи донесення цінності технології до клієнтів.

«Ми були спікерами декількох конференцій, брали участь у міжнародних та вітчизняних виставках: LogiMAT 2023, Interpack, Rau Summit, Ukrainian Logistics Forum, Post & Delivery Expo UA, День Логіста, KyivBuild, MeatForum etc, – каже Ярослав Бендяк, керівник напрямку автоматизація Sklad Service. – Окрім цього шукали нові підходи до клієнтів, проводили сумісні вебінари з іншими компаніями, виходили з корисним контентом для різних гравців ринку логістики, не лише тим, хто цікавиться автоматизацією. Це допомагає тримати фокус та формувати нові професійні колаборації».

Логістика вантажів

Будь-які продажі неможливі без роботи логістів в частині організації роботи складу та доставки вантажів (будь-то контейнер з технікою або фура з тарою). Для того, Андрій Горбовський, керівник відділу логістики Sklad Service наголошує на більш прискіпливій інвентаризації. Особливо зараз, коли необхідно правильно перерозподіляти зони зберігання згідно з постійними змінами асортиментних груп та збільшеними обсягами.

Щодо транспортної логістики, 2023 рік був турбулентним: зміна цін на перевезення щодня, страйки на кордоні, нестача водіїв вантажівок призводили до порушення термінів поставок. Певним чином відділ логістики Sklad Service зміг це вирішити шляхом придбання середньотоннажного автомобіля для внутрішньої логістики власними силами. Втім багато питань лежать поза межами компетенцій компанії, тож потрібно моніторити стан справ та швидко підлаштовуватися.

Маркетинг в логістиці

Продажі без маркетингу в третьому тисячолітті – все одно що працювати за паперовим каталогом. Тож, цього року маркетинг максимально зсунувся в бік диджиталізації. З огляду на зростання попиту на тару для ТПВ було розроблено та запущено новий сайт Waste Hunt, а нечуваний попит на техніку змусив оновити сайт Sklad Truck для цього напрямку. Значну, але непомітну загалу, роботу було проведено з налаштування наскрізної аналітики. Без цього наразі неможливо зрозуміти ані шлях клієнта, ані ефективність каналів просування.

Тож постійне тестування та запуск нових рекламних інструментів, робота над UX/UI сайтів з метою покращення зручності використання його користувачем та маркетингові активності, направлені на збільшення впізнаваності бренду Sklad Service, дозволити збільшити показник на 25% порівняно з минулим роком.

Відзначимо також, що ринок знову повернувся до вдумливого споживання інформації, а отже рестарт e-mail та viber розсилок наразі на часі та допомагає замовникам швидше отримувати чітку інформацію про продукти компанії. Продовження колаборацій з іншими компаніями дозволяє підвищувати впізнаваність бренду та формувати дружні професійні стосунки з гравцями ринку. Цього року ми виходили з випусками новин про події на ринку логістики, а також програмою «лоГість», де гостями нашої студії стали топ-менеджери відомих вітчизняних компаній.

Ви також можете доєднатися до нас як замовник, партнер чи гість студії. Ми раді конструктивній співпраці. Зробити це просто. Обирайте для зв’язку канал, який більше до вподоби вам, пишіть, відповідаємо ми швидко: LinkedinFacebookInstagramTikTokTelegramYouTube.