Час - цінний ресурс кожної успішної компанії, що веде зовнішньоекономічну діяльність (ЗЕД). Разрядившись їм раціонально - процес постачання вантажу проходить злагоджено та приречений на успіх. В той час як збій в оформленні декларації краде дорогоцінний час, тягне фінансові втрати та перешкоджає розвитку бізнесу. Про найбільш розповсюджені помилки при митному оформленні та про те, як убезпечити себе від втрат, розповідає «Склад Сервіс».

ТОП-5 типових помилок при самостійному оформленні митної декларації

Ціну помилки при оформленні митної декларації може з точністю до гривні назвати кожен учасник ЗЕД, хто хоч раз мав справу з процедурою коригування МВ… Суми штрафів, мита, неустойок можуть налічувати тисячі гривень в залежності від ступені допущеної помилки, умов постачання, особливостей міжнародного вантажу. Отож, на чому можливо, але не бажано «спіткнутись» при організації ввозу/вивозу продукції.

Помилка № 1. Помилковий вибір умов Incoterms.

Incoterms з англійської - збірка міжнародних комерційних норм по регламентуванню розподілу витрат та ризиків між продавцем та покупцем товаров. Тут зібрано 13 термінів, що визначають права та обов’язки сторін торгівлі, формальності по умовам страхування, транспортування, розподіленню витрат.

Обираючи варіант умов угоди, важлива максимальна пильність. Інакше, виплата відчутних витрат неминуча. 

Наприклад, українська компанія здійснює купівлю японської техніки на умовах найдешевшого варіанту - EXW. Суть цього договору полягає в покладенні всієї відповідальності за вантаж на плечі покупця одразу після того, як товар входить за межі складу продавця. «Підступність» способу в тому, що приймаюча сторона, беручи на себе всі витрати  «від складу до складу» не застрахована від можливих накладок зі сторони японців. Українському підприємцю при митному оформленні доведеться вивчати тонкощі не тільки законодавства своєї країни, але й японські правила декларування. 

Помилка № 2. Невірне заповнення декларації.

Без спеціальних знань та навичок, правильно заповнити декларацію з першого разу практично неможливо. Частіше це помилка з вибором кода ТН ЗЕД. Це зрозуміло, адже визначення категорії вантажів не мають однозначної специфікації. В таких випадках, визначити коректний код здатен лише справжній професіонал митно-брокерської справи. 

Не рідкісні і випадки, коли схожим за властивостями, але різним за характеристиками товарам з однієї партії, присвоювався один код ТН ЗЕД, а митниця розцінює це як грубе порушення. Яскравий приклад: в країну ввозяться запчастини для автомобілів. Пакування, призначення - одне, проте характеристики у кожного елементу свої. Товарні коди, відповідно, - відрізняються.

Пропускний орган такі помилки не вибачає і затримує вантаж. Інколи «звільнення» товару затягується на кілька місяців, а це - колосальні збитки та зриви домовленостей. 

Помилка № 3. Спроби декларанту схитрувати та обманути митний орган.

Одна з найнебезпечніших, проте доволі розповсюджених помилок - спроба обманути митницю в цілях грошового заощадження. Схеми з «маскуванням» вантажу, обходу митного оформлення, зазвичай закінчуються обвинуваченням в контрабанді та вилученням всієї партії товару. За подібне правопорушення недобросовісному бізнесмену загрожує арешт, строком до 20 років. 

Помилка № 4. Невірний вибір моделі оформлення декларації.

Типова омана думати, що вибір типу договору з  постачальником - справа першочергової важливості.  В першу чергу необхідно розрахувати витрати та обрати схему митного оформлення, а вже після цього вносити кошти за товар, підписувати контракт. Адже існують випадки, коли раціональніше здійснювати постачання під комерційний документ зовнішньоторгової операції, а не логістичного підприємства і навпаки. 

Якщо ж варіант схеми буде обрано некоректно, змінити рішення і перейти на більш вигідний варіант - буде вкрай складно. 

Помилка № 5. Розходження оплати та моделі митного оформлення.

Чергова «перешкода» на шляху перетину товаром кордону держави - непорозуміння з валютним контролем в банку, де відбувається сплата митних платежів. Неприємна ситуація виникає, коли компанія-отримувач вносить кошти за вантаж безпосередньо з рахунку свого підприємства, обравши, при цьому, модель МО - зовнішньоторговий контракт логістичної компанії. Тут доречно примінити імпортно-митне оформлення, але під зовнішньоторгову угоду покупця.  

Звичайно, тут представленні далеко не всі помилки, можливі під час самостійного МО - лише найтиповіші. Проте, важливо пам'ятати, що при здійсненні імпортно-експортних операцій, незнання умов оформлення вантажу та діючого законодавства - не звільняють декларанта від відповідальності і наслідків. 
В той же час, принципово-педантичний підхід на етапі підготовки декларування, досконале вивчення номенклатури та особливостей товару, убереже від зайвих витрат. 

Спробувати зрозуміти тонкощі законодавчих хитросплетінь, звичайно, можливо самостійно, проте на це піде купа часу. В такому випадку, позитивний результат проходження митниці з першої спроби - вкрай хмарний. З потрібною відповідальністю до справи та безпомилковою організацією імпортно-експортного оформлення підійде досвідчений брокер з солідним  «портфелем» практичних навичок.

Компанія  «Склад Сервіс» ручається за своїх спеціалістів в митно-брокерській справі та пропонує клопоти по митному оформленню перекасти на нас. Ефективність вашого бізнесу - філософія нашої роботи!